Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Andra korsbandsoperationen, någon annan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Korsbandet" data-source="post: 1004478" data-attributes="member: 101321"><p>Beklagar skadan! Aldrig roligt men det går ju att behandla. Själva rekonstruktionen av korsbandet har nog lika goda förutsättningar att fungera denna gång som vid första tillfället och det kan nog också bli lika starkt. Det som sannolikt kommer göra det något värre denna gång är att det just måste in och rotas ytterligare en gång inne i ditt knä, med allt vad det innebär av broskbildning och ökad friktion. Problem med följdskador i.o.m. själva operationen för att plocka reservdelar till korsband ver. 3.0 finns också. Tog de sena från hamstring vid första operationen så kommer de antingen ta från patellarsenan eller hamstring från andra benet denna gång. Det ger dig ju försvagning som tar sätt lång tid att träna upp till normal nivå. Men det klart det går. Tar bara tid...</p><p></p><p>Jag har själv opererat mitt vä knä tre ggr och känner tyvärr av ökad friktion högst påtagligt och påverkas mycket i min skidåknng. Dock ska tilläggas att jag är en slö latmask som har mycket svårt att motivera mig att göra tillräcklig rehab. Tvingas dock ägna mig ät det nu då problemen stegrats. precis som Massa Lagg skriver får man nog inse att rehabträningen är nåt man får leva med resten av livet...:/</p><p></p><p>Men nog kommer du kunna åka lagg igen. Det gäller bara att ha tålamod, vara positiv och bita ihop med träningen så kan du helt säkert åka lagg igen. </p><p></p><p>Kör hårt! </p><p></p><p>Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Korsbandet, post: 1004478, member: 101321"] Beklagar skadan! Aldrig roligt men det går ju att behandla. Själva rekonstruktionen av korsbandet har nog lika goda förutsättningar att fungera denna gång som vid första tillfället och det kan nog också bli lika starkt. Det som sannolikt kommer göra det något värre denna gång är att det just måste in och rotas ytterligare en gång inne i ditt knä, med allt vad det innebär av broskbildning och ökad friktion. Problem med följdskador i.o.m. själva operationen för att plocka reservdelar till korsband ver. 3.0 finns också. Tog de sena från hamstring vid första operationen så kommer de antingen ta från patellarsenan eller hamstring från andra benet denna gång. Det ger dig ju försvagning som tar sätt lång tid att träna upp till normal nivå. Men det klart det går. Tar bara tid... Jag har själv opererat mitt vä knä tre ggr och känner tyvärr av ökad friktion högst påtagligt och påverkas mycket i min skidåknng. Dock ska tilläggas att jag är en slö latmask som har mycket svårt att motivera mig att göra tillräcklig rehab. Tvingas dock ägna mig ät det nu då problemen stegrats. precis som Massa Lagg skriver får man nog inse att rehabträningen är nåt man får leva med resten av livet...:/ Men nog kommer du kunna åka lagg igen. Det gäller bara att ha tålamod, vara positiv och bita ihop med träningen så kan du helt säkert åka lagg igen. Kör hårt! Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Andra korsbandsoperationen, någon annan?
Tillbaka
Topp