Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ändra längd på bindning med platta
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1141627" data-attributes="member: 145112"><p>Jag har några testskidor med x-cell bindningar på raceplatta, och använder inte dem under skidtest då det är för lätt att råka tappa en skruv när man justerar bindningar, så om det är den med förborrade hål, så är det relativt enkelt att göra det själv, men är det inte några hål, så måste man göra på samma sätt som på ett par platta vanliga skidor, dvs borra efter mall... </p><p></p><p> Sen är det lite marginal som sagt, men bara en cm, så är de inställda på 26,5 så kan oftast dra ner dem till 25,5 eller upp till 27,5. </p><p></p><p>Dock måste jag verkligen inte råda dig att göra det här, då det är bättre att låta någon som kan göra det då det faktiskt handlar om säkerhet. Så mitt råd är att uppsöka en bra alpinskidbutik och låta de göra det åt dig. </p><p>Det finns garanterat dit du skall, och det tar typ 5minuter, så ingen ide att strunta i att få det gjort rätt</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1141627, member: 145112"] Jag har några testskidor med x-cell bindningar på raceplatta, och använder inte dem under skidtest då det är för lätt att råka tappa en skruv när man justerar bindningar, så om det är den med förborrade hål, så är det relativt enkelt att göra det själv, men är det inte några hål, så måste man göra på samma sätt som på ett par platta vanliga skidor, dvs borra efter mall... Sen är det lite marginal som sagt, men bara en cm, så är de inställda på 26,5 så kan oftast dra ner dem till 25,5 eller upp till 27,5. Dock måste jag verkligen inte råda dig att göra det här, då det är bättre att låta någon som kan göra det då det faktiskt handlar om säkerhet. Så mitt råd är att uppsöka en bra alpinskidbutik och låta de göra det åt dig. Det finns garanterat dit du skall, och det tar typ 5minuter, så ingen ide att strunta i att få det gjort rätt [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ändra längd på bindning med platta
Tillbaka
Topp