Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Andra säsongen som skidåkare, funderingar.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="camarade" data-source="post: 835013" data-attributes="member: 119117"><p>Tack. </p><p></p><p>Högst luddigt för mig att bedömma min egen teknik men som sagt, det känns fladdrigt och jag har svårt att skära fast, det fladdrar och sladdar lite för lätt på nåt vis. Några rekommendationer? Budget upp till 5k, känns olustigt att investera i 7-8k skidor när man kanske avancerat förbi dess förmåga efter ett par säsonger, så att säga.</p><p></p><p>Vilken prisbild är rimlig? Tittar t.ex. på stadiums annonsvara HEAD PEAK FLR, dåligt med fysiska butiker här i mellansvarige/landet, vikt o styvhet bör de ju kunna svara på även om stadium inte är experts iaf? X-wing 4 är köpta hos dem, även om det inte är med i årets sortiment borde de ju förhoppningsvis sätta i korrelation huruvida det är en uppgradering eller samma typ av åkarnivå. <a href="http://www.stadium.se/sport/vintersport/alpint/110942/head-peak-flr" target="_blank">http://www.stadium.se/sport/vintersport/alpint/110942/head-peak-flr</a></p><p></p><p>Sportbutik är det enda fysiska att tillgå här, men att läsa på/bläddra reviews på skidor och beställa på nätet kanske är bättre (även på min nivå)? Åker mest i familjebackarna fortfarande, jag njuter definitivt mer av hastigheten än tekniken, det är kul att flyga fram med stora svängar.</p><p></p><p>edit: Just det, pjäxor! Har 27.5 nu, tårna ligger mot kanten, känns som de blivit mindre nu när de är inåkta, kan knappt ha tårna raka, detta är inte bra? Hur är storleksskillnaden mellan olika märken? Skor kan ju skilja rejält, men tänker, om 28 Salomon är samma som 28 Head. Det är nog 28 jag bör ha för tårna är som sagt squeezed, även om pjäxan är skön i övrigt... kanske ta ut innerskon och tunna ut frambiten ett par mm bara?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="camarade, post: 835013, member: 119117"] Tack. Högst luddigt för mig att bedömma min egen teknik men som sagt, det känns fladdrigt och jag har svårt att skära fast, det fladdrar och sladdar lite för lätt på nåt vis. Några rekommendationer? Budget upp till 5k, känns olustigt att investera i 7-8k skidor när man kanske avancerat förbi dess förmåga efter ett par säsonger, så att säga. Vilken prisbild är rimlig? Tittar t.ex. på stadiums annonsvara HEAD PEAK FLR, dåligt med fysiska butiker här i mellansvarige/landet, vikt o styvhet bör de ju kunna svara på även om stadium inte är experts iaf? X-wing 4 är köpta hos dem, även om det inte är med i årets sortiment borde de ju förhoppningsvis sätta i korrelation huruvida det är en uppgradering eller samma typ av åkarnivå. [URL]http://www.stadium.se/sport/vintersport/alpint/110942/head-peak-flr[/URL] Sportbutik är det enda fysiska att tillgå här, men att läsa på/bläddra reviews på skidor och beställa på nätet kanske är bättre (även på min nivå)? Åker mest i familjebackarna fortfarande, jag njuter definitivt mer av hastigheten än tekniken, det är kul att flyga fram med stora svängar. edit: Just det, pjäxor! Har 27.5 nu, tårna ligger mot kanten, känns som de blivit mindre nu när de är inåkta, kan knappt ha tårna raka, detta är inte bra? Hur är storleksskillnaden mellan olika märken? Skor kan ju skilja rejält, men tänker, om 28 Salomon är samma som 28 Head. Det är nog 28 jag bör ha för tårna är som sagt squeezed, även om pjäxan är skön i övrigt... kanske ta ut innerskon och tunna ut frambiten ett par mm bara? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Andra säsongen som skidåkare, funderingar.
Tillbaka
Topp