Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ang. bästa skidinstruktörs-utbildningen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KlasWimmerstedt" data-source="post: 1146610" data-attributes="member: 169009"><p>Jag vet inte hur det var 1991, men 2019 tror jag att det är så att man kan gå de långa och dyra kurserna på engelska och samtidigt försöka lära sig den tyska man behöver. Vad jag vet finns det ingenstans där du kan göra undervisningsproven eller teoriproven på något annat språk än tyska.</p><p></p><p>Vad det gäller dina egna åkkunskaper brukar inträdeskraven beskrivas ungefär som att du ska kunna åka sportigt i korta och långa svängar i alla typer av pister. Du får göra en uppkörning första dagen och om åkningen inte håller måttet får du inte fortsätta och du får inte heller några pengar tillbaks (tror det är rätt sällsynt).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KlasWimmerstedt, post: 1146610, member: 169009"] Jag vet inte hur det var 1991, men 2019 tror jag att det är så att man kan gå de långa och dyra kurserna på engelska och samtidigt försöka lära sig den tyska man behöver. Vad jag vet finns det ingenstans där du kan göra undervisningsproven eller teoriproven på något annat språk än tyska. Vad det gäller dina egna åkkunskaper brukar inträdeskraven beskrivas ungefär som att du ska kunna åka sportigt i korta och långa svängar i alla typer av pister. Du får göra en uppkörning första dagen och om åkningen inte håller måttet får du inte fortsätta och du får inte heller några pengar tillbaks (tror det är rätt sällsynt). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ang. bästa skidinstruktörs-utbildningen
Tillbaka
Topp