Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ang. Karma 06/07
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 204392" data-attributes="member: 46762"><p>Bara så att du vet så är Karma antaligen den styvaste twintipen som finns, så jag antar att du kan åka ordentligt innan du ens tänker på att köpa dem. Om du kan åka ordentligt, och orkar åka ordentligt vilket blir det avgörande med dessa skidor då det är hårda, då är det nog smaksak om du vill ha 185 eller 177. Jag hade personligen inte köpt 177 då den är tillräckligt styv och stabil för att vara en 180+ av något annat märke. </p><p></p><p>Alltså, om du vet själv att du är en bra åkare som kan åka på skär i åtminstone röda och de flesta svarta, då kan du köpa dessa... Annars kommer du mest bara åka runt och vara rädd, iom. att den stora svängradien och styvheten i skidorna gör att det först blir kul när man har tagit lite fart...</p><p></p><p>Bindningar spelar inte så stor roll, bara det blir några från Look eller Rossignol, du klarar dig på DIN 12 men om du vill ha DIN 14 är det självklart bättre...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 204392, member: 46762"] Bara så att du vet så är Karma antaligen den styvaste twintipen som finns, så jag antar att du kan åka ordentligt innan du ens tänker på att köpa dem. Om du kan åka ordentligt, och orkar åka ordentligt vilket blir det avgörande med dessa skidor då det är hårda, då är det nog smaksak om du vill ha 185 eller 177. Jag hade personligen inte köpt 177 då den är tillräckligt styv och stabil för att vara en 180+ av något annat märke. Alltså, om du vet själv att du är en bra åkare som kan åka på skär i åtminstone röda och de flesta svarta, då kan du köpa dessa... Annars kommer du mest bara åka runt och vara rädd, iom. att den stora svängradien och styvheten i skidorna gör att det först blir kul när man har tagit lite fart... Bindningar spelar inte så stor roll, bara det blir några från Look eller Rossignol, du klarar dig på DIN 12 men om du vill ha DIN 14 är det självklart bättre... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ang. Karma 06/07
Tillbaka
Topp