Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ang radie puderskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 777031" data-attributes="member: 32948"><p>Min åsikt: </p><p></p><p>Radien är helt irrelevant på puderskidor - så länge du inte carvar pist. </p><p></p><p>Jag har ett par puderlagg med 58 meters radie som svänger mer än ett par allroundlagg (100mm midja) på 25 meters radie. Hur? Tack vare shapen!</p><p>I puder och blandad terräng är radien lika relevant som färgen. (Förutom det faktum att ju rakare skidan är ju stabilare och mindre "hooky" blir den)</p><p></p><p>Som one-quiver-ski för alperna hade jag kikat på något 105-120mm midja, tiprocker, radie på 18-30 meter och med en medlestyv flex. </p><p>För en renodlad puderskida handlar det för min del bara om rätt shape, och det är något som är svårt att sätta mått på...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 777031, member: 32948"] Min åsikt: Radien är helt irrelevant på puderskidor - så länge du inte carvar pist. Jag har ett par puderlagg med 58 meters radie som svänger mer än ett par allroundlagg (100mm midja) på 25 meters radie. Hur? Tack vare shapen! I puder och blandad terräng är radien lika relevant som färgen. (Förutom det faktum att ju rakare skidan är ju stabilare och mindre "hooky" blir den) Som one-quiver-ski för alperna hade jag kikat på något 105-120mm midja, tiprocker, radie på 18-30 meter och med en medlestyv flex. För en renodlad puderskida handlar det för min del bara om rätt shape, och det är något som är svårt att sätta mått på... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ang radie puderskidor
Tillbaka
Topp