Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
ang skidlärarlinjen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emilia_85" data-source="post: 138607"><p>Jag har studerat denna höst i Hemsedal på en skola som heter Sommer Som Vinter, men var tvungen att hoppa av pga att jag fuckade korsbandet. Snyft :....(</p><p></p><p>Denna skola är fett grym! </p><p>Den är på 1 år och du får utbildning inom 3 yrken</p><p>1. Aktivitetsledare</p><p>2. Skid/Snowboard/telemarks-instruktör & tränare</p><p>3. Reseledare</p><p></p><p>Du får 15 norska högskolepoöng för skiddelen (motsvarar ett kvarttal på svensk högskola) & antagligen 15 poäng för klätterinstruktör kurs. De sista 15 p. jobbar de på.</p><p></p><p>Tror att denna är ganska lik Svenska Turism och skidlärarutbildningen. Inte säker.</p><p></p><p>Men det jag vet är att det är grymt kul!</p><p>Vi (41 elever) har hållt på med rafting, klättring, seglat, wakeboard, vattenskidor, toppturer, festarrangemang, rappellering & mycket annat kul! Tex. Det jag missade var 10 dagar i Bad Gastein på reseledar kurs med STS, träningen i Hemsedal på skidor & snowboard, praktikplatsen i Norge eller Österrike under 3 1/2 månad, och sedan tillbaks till Hemsedal och leka den sista tiden.</p><p></p><p>Låter det som en dröm?</p><p></p><p>Kolla in www.sommersomvinter.no gå in på kurskode 1</p><p></p><p>Kanske ses?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emilia_85, post: 138607"] Jag har studerat denna höst i Hemsedal på en skola som heter Sommer Som Vinter, men var tvungen att hoppa av pga att jag fuckade korsbandet. Snyft :....( Denna skola är fett grym! Den är på 1 år och du får utbildning inom 3 yrken 1. Aktivitetsledare 2. Skid/Snowboard/telemarks-instruktör & tränare 3. Reseledare Du får 15 norska högskolepoöng för skiddelen (motsvarar ett kvarttal på svensk högskola) & antagligen 15 poäng för klätterinstruktör kurs. De sista 15 p. jobbar de på. Tror att denna är ganska lik Svenska Turism och skidlärarutbildningen. Inte säker. Men det jag vet är att det är grymt kul! Vi (41 elever) har hållt på med rafting, klättring, seglat, wakeboard, vattenskidor, toppturer, festarrangemang, rappellering & mycket annat kul! Tex. Det jag missade var 10 dagar i Bad Gastein på reseledar kurs med STS, träningen i Hemsedal på skidor & snowboard, praktikplatsen i Norge eller Österrike under 3 1/2 månad, och sedan tillbaks till Hemsedal och leka den sista tiden. Låter det som en dröm? Kolla in www.sommersomvinter.no gå in på kurskode 1 Kanske ses? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
ang skidlärarlinjen
Tillbaka
Topp