Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
ang skidlärarlinjen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Christerson" data-source="post: 464332" data-attributes="member: 86392"><p>Som det står lite om på hemsidan, så handlar det om att vara en person som kan vara ledare, pedagogisk, gillar friluftsliv, ha god hand med människor och speciellt då ha god hand med barn. Självklart också att vara aktiv och träna. Så allt man har gjort i sitt liv som handlar om sånt kan man säkert använda som merit. Erfarenhet från skidskola är absolut inget måste, vi är många i år som inte har någon direkt erfarenhet från skidskola. Idrottsledare är absolut en merit, det har de flesta som läser linjen i år, andvänt som merit för att komma in. </p><p></p><p>Nu är det ju inte jag som bedömer vilka meritpoäng man skall få utifrån de intyg och personliga brev man skickar in, och har heller inte fått reda på vilket av det jag skickade in som jag verkligen fick meritpoäng för. Men har iallafall förstått nu under början av utbildningen vad de inom skidlärarbranschen värdesätter för egenskaper. Sen är det upp till en själv att se inom vilka av ens erfarenheter man använt dessa egenskaper, och som kan användas som bevis på att man är bra på detta. Därför är jag helt övertygad om att idrottsledare ger meritpoäng eftersom man där leder en grupp människor på ett pedagogiskt sett. Det är mycket sånt vi jobbar med nu innan skidsäsongen drar igång här i Åre.</p><p></p><p>Mvh Pontus</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Christerson, post: 464332, member: 86392"] Som det står lite om på hemsidan, så handlar det om att vara en person som kan vara ledare, pedagogisk, gillar friluftsliv, ha god hand med människor och speciellt då ha god hand med barn. Självklart också att vara aktiv och träna. Så allt man har gjort i sitt liv som handlar om sånt kan man säkert använda som merit. Erfarenhet från skidskola är absolut inget måste, vi är många i år som inte har någon direkt erfarenhet från skidskola. Idrottsledare är absolut en merit, det har de flesta som läser linjen i år, andvänt som merit för att komma in. Nu är det ju inte jag som bedömer vilka meritpoäng man skall få utifrån de intyg och personliga brev man skickar in, och har heller inte fått reda på vilket av det jag skickade in som jag verkligen fick meritpoäng för. Men har iallafall förstått nu under början av utbildningen vad de inom skidlärarbranschen värdesätter för egenskaper. Sen är det upp till en själv att se inom vilka av ens erfarenheter man använt dessa egenskaper, och som kan användas som bevis på att man är bra på detta. Därför är jag helt övertygad om att idrottsledare ger meritpoäng eftersom man där leder en grupp människor på ett pedagogiskt sett. Det är mycket sånt vi jobbar med nu innan skidsäsongen drar igång här i Åre. Mvh Pontus [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
ang skidlärarlinjen
Tillbaka
Topp