Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Angående "kopiering" av designer
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="prospect" data-source="post: 573253" data-attributes="member: 56740"><p>Måste tyvärr säga att du inte vet vad du pratar om angående företag.</p><p>Du behöver inte dra in en enda krona för att ha ett "riktigt företag", du blandar ihop det med att starta ett Aktiebolag där det krävs att du ska ha tillgångar värda 100 000kr för att du ska få starta denna bolagsform.</p><p>Men detta går alltid att komma förbi och starta ändå, du kan ta ett lån på 100 000kr visa ett utdrag från ditt konto sen kan du betala tillbaka dom pengarna ett par dagar senare till banken och vips så har du ett aktiebolag utan att äga 100 000kr.</p><p></p><p>Som en hobbyverksamhet så tror jag inte du behöver oroa dig så länge du inte utger dig för att vara det företaget vars kläder du kopierar.</p><p></p><p>Audi försökte för ett tag sen anmäla Seat för att ha kopierat en av deras modeller men det lyckades dom inte med, och då är det två stora företag vi pratar om. Så om dom inte lyckades få igenom det då likheten mellan bilarna är enorm så tror jag inte du behöver oroa dig.(Bilarna jag pratar om är Audi a4 och Seat exeo)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="prospect, post: 573253, member: 56740"] Måste tyvärr säga att du inte vet vad du pratar om angående företag. Du behöver inte dra in en enda krona för att ha ett "riktigt företag", du blandar ihop det med att starta ett Aktiebolag där det krävs att du ska ha tillgångar värda 100 000kr för att du ska få starta denna bolagsform. Men detta går alltid att komma förbi och starta ändå, du kan ta ett lån på 100 000kr visa ett utdrag från ditt konto sen kan du betala tillbaka dom pengarna ett par dagar senare till banken och vips så har du ett aktiebolag utan att äga 100 000kr. Som en hobbyverksamhet så tror jag inte du behöver oroa dig så länge du inte utger dig för att vara det företaget vars kläder du kopierar. Audi försökte för ett tag sen anmäla Seat för att ha kopierat en av deras modeller men det lyckades dom inte med, och då är det två stora företag vi pratar om. Så om dom inte lyckades få igenom det då likheten mellan bilarna är enorm så tror jag inte du behöver oroa dig.(Bilarna jag pratar om är Audi a4 och Seat exeo) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Angående "kopiering" av designer
Tillbaka
Topp