Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Angående: Snösprutning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TokTobbe" data-source="post: 252931" data-attributes="member: 52168"><p>Vill bara göra klart en gång för alla okunniga hur de ligger till med snösprutning. Bara för att temperaturen går under noll betyder inte det att man direkt kan börja spruta snö, neej såhär är de låt oss säga att det är -5 grader ute då tänker dem flesta. "nu borde dem ju kunna spruta på min lokala skidanläggning". Men icke!!! det är mer än så som spelar in tex luftfuktighet om det är -5 och en luftfuktighet på mellan 80 & 90% så kommer de i princip bara vatten ur kanonerna iaf. Som det har varit den senaste tiden med varmt väder och fuktigt ute så tar det ett tag innan luftfuktigheten sjunker då det börjar bli kallt. Det krävs -10 grader för att luftfuktighet inte ska spela någon roll. Hoppas att alla okunniga nu slutar gnälla på skidanläggningarna som inte sprutar snö fast det är minus ute och dem som har eventuella tillägg på mitt inlägg får gärna berika inlägget med dessa. </p><p></p><p>Paaaaise, Keep it real, Happy new year and so on.......</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TokTobbe, post: 252931, member: 52168"] Vill bara göra klart en gång för alla okunniga hur de ligger till med snösprutning. Bara för att temperaturen går under noll betyder inte det att man direkt kan börja spruta snö, neej såhär är de låt oss säga att det är -5 grader ute då tänker dem flesta. "nu borde dem ju kunna spruta på min lokala skidanläggning". Men icke!!! det är mer än så som spelar in tex luftfuktighet om det är -5 och en luftfuktighet på mellan 80 & 90% så kommer de i princip bara vatten ur kanonerna iaf. Som det har varit den senaste tiden med varmt väder och fuktigt ute så tar det ett tag innan luftfuktigheten sjunker då det börjar bli kallt. Det krävs -10 grader för att luftfuktighet inte ska spela någon roll. Hoppas att alla okunniga nu slutar gnälla på skidanläggningarna som inte sprutar snö fast det är minus ute och dem som har eventuella tillägg på mitt inlägg får gärna berika inlägget med dessa. Paaaaise, Keep it real, Happy new year and so on....... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Angående: Snösprutning
Tillbaka
Topp