Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Angående växthuseffekten!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TigerKlas" data-source="post: 31386" data-attributes="member: 29258"><p>Hej Allihopa</p><p></p><p>Sitter i skollan å pluggar. </p><p>Dagen började riktigt dåligt när vi gick igenom att vi pga växthuseffekten, är på väg in i ett stadie som kallas "Global Warming". Föreläsaren sa att det bara skulle bli varmare med åren och snö och glaciärer skulle smälta bort. </p><p></p><p>Jaha, tänkte jag. Då är det väl bara att lägga skidorna på hyllan då, inget mer kul i detta liv. Bedrövad å ledsen gick jag på rast, vad var nu meningen med livet. </p><p>Kom tillbaks med en inköpt kaffe, för att dränka mina sorger med. Men jag han knappt ta en första sipp innan föreläsaren säger -"MEN". Mina öron vidgades och han började förklara. </p><p></p><p>När temperaturen stiger och det blir varmare klimat, kommer även mer avdunstning att ske från haven. Detta i sin tur medför att det blir mer vattenånga i atmosfären, och alla vet väl vad vattenånga i atmosfären betyder...ja just det, SNÖ! </p><p>Alltså, denna vattenånga kommer att bindas i moln som i sin tur kommer att transporteras in över land (som de alltid gör) och när de nått ett visst stadie och blivit vattenmättade ge nederbörd i bergstrakterna. </p><p></p><p>Det är alltså sant att temperaturerna kommer fortsätta att stiga, och vid en första tanke är det ju inte bra. Men mer snö är ju någonting som vi alla längtar efter. Och tänk vad skönt att inte behöva klä på sig så förbannat när man ska ut och pumpa puder!!!</p><p></p><p>MVH Klabbe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TigerKlas, post: 31386, member: 29258"] Hej Allihopa Sitter i skollan å pluggar. Dagen började riktigt dåligt när vi gick igenom att vi pga växthuseffekten, är på väg in i ett stadie som kallas "Global Warming". Föreläsaren sa att det bara skulle bli varmare med åren och snö och glaciärer skulle smälta bort. Jaha, tänkte jag. Då är det väl bara att lägga skidorna på hyllan då, inget mer kul i detta liv. Bedrövad å ledsen gick jag på rast, vad var nu meningen med livet. Kom tillbaks med en inköpt kaffe, för att dränka mina sorger med. Men jag han knappt ta en första sipp innan föreläsaren säger -"MEN". Mina öron vidgades och han började förklara. När temperaturen stiger och det blir varmare klimat, kommer även mer avdunstning att ske från haven. Detta i sin tur medför att det blir mer vattenånga i atmosfären, och alla vet väl vad vattenånga i atmosfären betyder...ja just det, SNÖ! Alltså, denna vattenånga kommer att bindas i moln som i sin tur kommer att transporteras in över land (som de alltid gör) och när de nått ett visst stadie och blivit vattenmättade ge nederbörd i bergstrakterna. Det är alltså sant att temperaturerna kommer fortsätta att stiga, och vid en första tanke är det ju inte bra. Men mer snö är ju någonting som vi alla längtar efter. Och tänk vad skönt att inte behöva klä på sig så förbannat när man ska ut och pumpa puder!!! MVH Klabbe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Angående växthuseffekten!
Tillbaka
Topp