Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Angående växthuseffekten!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gubbfan" data-source="post: 31388" data-attributes="member: 13851"><p>Så djävligt är det nog att människan förstör miljön till den milda grad att jorden snart kantrar.</p><p>Läste en stor, så vitt jag kunde bedöma, seriös artikel i Zuricher Zeitung om den globala uppvärmningen. Det var för 2 år sen på flyget hem från en lyckad skidresa.</p><p>Man hade räknat på ekonomin för de orter som låg på den höjd att en marginell ökad genomsnittsvärme skulle påverka deras miljö. Dom flesta orter i varken Schweiz eller Österrike ligger ju särskilt högt. Ett fåtal totalt sett ligger över 1500m. </p><p>Med den takt som den globala uppvärmningen sker skulle hälften, säger hälften, av alla orter få slå igen inom 50 år p.g.a olönsamhet med den betydligt kortare säsong som blir följden av ett varmare klimat.</p><p>Dessutom varnade man för att jordras, laviner o översvämningar skulle öka med den ökade fuktigheten.</p><p></p><p>Och vad gör människan åt det här då? Så vitt jag förstår inte ett skit. Alla tror som alltid att någon annan skall fixa problemet </p><p>Rikemans kärringarna fortsätter att hämta sina ungar från dagis i stora bensinslukande stadsjeepar. Miljöpartisterna vill stänga våra säkra kärnkraftverk och köpa skitig el från Polen o släppa ut ännu mer skit. Flata politiker snackar en massa skit och kliar varandra på ryggen. Bush vill starta ett krig för att komma åt mera olja. Osv. Osv.</p><p>Sorry nu spårade det här ur. Men vart jag vill komma är att ni ungdomar som går i plugget och är upplysta, det här är nåt att tänka på och kämpa för. Därför vill jag sätta en stjärna i boken till dej som väckte debatten.</p><p>Gynnar</p><p>Opolitisk miljövän.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gubbfan, post: 31388, member: 13851"] Så djävligt är det nog att människan förstör miljön till den milda grad att jorden snart kantrar. Läste en stor, så vitt jag kunde bedöma, seriös artikel i Zuricher Zeitung om den globala uppvärmningen. Det var för 2 år sen på flyget hem från en lyckad skidresa. Man hade räknat på ekonomin för de orter som låg på den höjd att en marginell ökad genomsnittsvärme skulle påverka deras miljö. Dom flesta orter i varken Schweiz eller Österrike ligger ju särskilt högt. Ett fåtal totalt sett ligger över 1500m. Med den takt som den globala uppvärmningen sker skulle hälften, säger hälften, av alla orter få slå igen inom 50 år p.g.a olönsamhet med den betydligt kortare säsong som blir följden av ett varmare klimat. Dessutom varnade man för att jordras, laviner o översvämningar skulle öka med den ökade fuktigheten. Och vad gör människan åt det här då? Så vitt jag förstår inte ett skit. Alla tror som alltid att någon annan skall fixa problemet Rikemans kärringarna fortsätter att hämta sina ungar från dagis i stora bensinslukande stadsjeepar. Miljöpartisterna vill stänga våra säkra kärnkraftverk och köpa skitig el från Polen o släppa ut ännu mer skit. Flata politiker snackar en massa skit och kliar varandra på ryggen. Bush vill starta ett krig för att komma åt mera olja. Osv. Osv. Sorry nu spårade det här ur. Men vart jag vill komma är att ni ungdomar som går i plugget och är upplysta, det här är nåt att tänka på och kämpa för. Därför vill jag sätta en stjärna i boken till dej som väckte debatten. Gynnar Opolitisk miljövän. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Angående växthuseffekten!
Tillbaka
Topp