Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ångest ---> skidlängd!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TremorChrist" data-source="post: 993907" data-attributes="member: 39026"><p>Jag tar och kapar tråden så slipper jag skapa en ny.</p><p></p><p>Om mig:</p><p>Längd 182cm </p><p>Vikt: 80kg </p><p>Åker: Helst offpist, men eftersom man nu blivit för gammal för att traska i timmar brukar väl snittveckan innehålla 50-75% pist, 25-50% offpist. Hänger aldrig i parken.</p><p>Erfarenhet: Har åkt ganska mycket, bl a ett par säsonger. Är väldigt åksäker men tekniken lämnar nog en del utrymme till förbättring...</p><p></p><p>Plånboken tillåter äntligen att mina gamla 180 långa Head Monsters kan bytas ut och efter skidtest i sälen så blev jag lite förtjust i Kung Fujas. Problemet är bara om jag ska köra 179 (som jag testade) eller 189 långa. Hade helst velat ha något mitt i mellan. Skidlängdskalkylatorn här på freeride tyckte 184. Tänker att den extra dm kan göra en del i offpisten, men är lite orolig att den ska bli lite tråkigare i pisten jämfört med 179. Å andra sidan kanske 179 blir lite för kort när man står på ordentligt. Vad tycker ni?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TremorChrist, post: 993907, member: 39026"] Jag tar och kapar tråden så slipper jag skapa en ny. Om mig: Längd 182cm Vikt: 80kg Åker: Helst offpist, men eftersom man nu blivit för gammal för att traska i timmar brukar väl snittveckan innehålla 50-75% pist, 25-50% offpist. Hänger aldrig i parken. Erfarenhet: Har åkt ganska mycket, bl a ett par säsonger. Är väldigt åksäker men tekniken lämnar nog en del utrymme till förbättring... Plånboken tillåter äntligen att mina gamla 180 långa Head Monsters kan bytas ut och efter skidtest i sälen så blev jag lite förtjust i Kung Fujas. Problemet är bara om jag ska köra 179 (som jag testade) eller 189 långa. Hade helst velat ha något mitt i mellan. Skidlängdskalkylatorn här på freeride tyckte 184. Tänker att den extra dm kan göra en del i offpisten, men är lite orolig att den ska bli lite tråkigare i pisten jämfört med 179. Å andra sidan kanske 179 blir lite för kort när man står på ordentligt. Vad tycker ni? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ångest ---> skidlängd!
Tillbaka
Topp