Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Annons] Allt fler väljer fotokromatiska goggles – 5 anledningar till varför du också skall göra det
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1325456" data-attributes="member: 145112"><p>Har ett gäng Julbo goggles och gillar dem otroligt mycket</p><p>Nu när man kört några vintrar med fotokromatiska linser, så är det svårt att tänka sig att inte göra det</p><p>Det är skönt att inte behöva fundera på vilka linser man ska välja beroende på väder, utan man kör och så löser de det åt en, faktiskt.</p><p></p><p>Ska jag iväg någonstans, så behöver man inte fundera på att ta med 2-4 par goggles utan tar bara ett par med 0-4 och man är safe vartsomhelst. Vilket är skönt.</p><p></p><p>Jag har inte testat de nya med GlareControl, så vet inte hur de är</p><p>Men ibland vid riktigt dåligt väder, eller kvällsåkning beroende på vilket humör jag är på, så händer det att jag tar ett par från ett annat märke, med klarlins med en liten reflekterade behandling på. Nu när man kommit till åren så behövs det</p><p>Den genomskinliga i 0-4 är ljusare alla gula eller liknande linser, men som sagt, efter man fyllde 35 så vill inte mörkerseendet vara som det en gång var.</p><p></p><p>De växlar inte blixtsnabbt tillbaka till det ljusare, man märker det på senvintern/våren när man åker i strålande solsken och på eftermiddagen åker in i ett mörkt skuggparti. Men det är inte så illa som det är om man har ett par vanliga spegellinser, de anpassar sig relativt snabbt. </p><p>Hur snabbt de växlar till mörkare vet jag inte, man märker inte det alls utan det känns helt naturligt bara.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1325456, member: 145112"] Har ett gäng Julbo goggles och gillar dem otroligt mycket Nu när man kört några vintrar med fotokromatiska linser, så är det svårt att tänka sig att inte göra det Det är skönt att inte behöva fundera på vilka linser man ska välja beroende på väder, utan man kör och så löser de det åt en, faktiskt. Ska jag iväg någonstans, så behöver man inte fundera på att ta med 2-4 par goggles utan tar bara ett par med 0-4 och man är safe vartsomhelst. Vilket är skönt. Jag har inte testat de nya med GlareControl, så vet inte hur de är Men ibland vid riktigt dåligt väder, eller kvällsåkning beroende på vilket humör jag är på, så händer det att jag tar ett par från ett annat märke, med klarlins med en liten reflekterade behandling på. Nu när man kommit till åren så behövs det Den genomskinliga i 0-4 är ljusare alla gula eller liknande linser, men som sagt, efter man fyllde 35 så vill inte mörkerseendet vara som det en gång var. De växlar inte blixtsnabbt tillbaka till det ljusare, man märker det på senvintern/våren när man åker i strålande solsken och på eftermiddagen åker in i ett mörkt skuggparti. Men det är inte så illa som det är om man har ett par vanliga spegellinser, de anpassar sig relativt snabbt. Hur snabbt de växlar till mörkare vet jag inte, man märker inte det alls utan det känns helt naturligt bara. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Annons] Allt fler väljer fotokromatiska goggles – 5 anledningar till varför du också skall göra det
Tillbaka
Topp