Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Annons] Allt fler väljer fotokromatiska goggles – 5 anledningar till varför du också skall göra det
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1325469" data-attributes="member: 146777"><p>Ang. Flatljus har jag hittills bara haft 1 par solglasögon som var grymma i det. Allt annat var dåligt eller sämre. Julbos 0-4 high contrast kvalar in som dåligt då.... funkar definitivt bättre än mina gamla vanliga och även bättre än helt utan. Blir ju typ som en helt klart,fast den ändå speglar lite,även om den är klart. Tycker inte den blir mörkt i flatljus. Tror jag har haft en dag i duved förra året så jag haft på problem med dåligt sikt på förmiddag. Och det känns helt ok, med tanke på att det ändå var mer än 4 veckor skidåkning i Norge och Sverige, helt utan att passa in bra väder, utan helt förbokade. Minns ingen "dåligt sikt" dag vintern 23/24 faktiskt. Men det fanns säkert.</p><p>Min slutsats: de är bra mycket bättre i det flesta än andra vanliga. De är inte perfekt i allt. Speciellt hemska flatljusdagar ska man kanske ha ett extra par med sig.... Men otroligt smidigt,som jag skrev innan, man helt glömma bryr sig om sol eller skugga. Men satans dyrt är de också.... så det gör lite ont i själen att åka tätt skog med de, där man får smällar på goggles....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1325469, member: 146777"] Ang. Flatljus har jag hittills bara haft 1 par solglasögon som var grymma i det. Allt annat var dåligt eller sämre. Julbos 0-4 high contrast kvalar in som dåligt då.... funkar definitivt bättre än mina gamla vanliga och även bättre än helt utan. Blir ju typ som en helt klart,fast den ändå speglar lite,även om den är klart. Tycker inte den blir mörkt i flatljus. Tror jag har haft en dag i duved förra året så jag haft på problem med dåligt sikt på förmiddag. Och det känns helt ok, med tanke på att det ändå var mer än 4 veckor skidåkning i Norge och Sverige, helt utan att passa in bra väder, utan helt förbokade. Minns ingen "dåligt sikt" dag vintern 23/24 faktiskt. Men det fanns säkert. Min slutsats: de är bra mycket bättre i det flesta än andra vanliga. De är inte perfekt i allt. Speciellt hemska flatljusdagar ska man kanske ha ett extra par med sig.... Men otroligt smidigt,som jag skrev innan, man helt glömma bryr sig om sol eller skugga. Men satans dyrt är de också.... så det gör lite ont i själen att åka tätt skog med de, där man får smällar på goggles.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Annons] Allt fler väljer fotokromatiska goggles – 5 anledningar till varför du också skall göra det
Tillbaka
Topp