Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Annons] Resultat undersökning – 84 procent väljer Österrike
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1309873" data-attributes="member: 175247"><p>Du har fortfarande inte fattat hur det hänger ihop, och du förklarar det aldrig heller eftersom det inte går att få ihop den ekvationen. Enbart förnybart utan en mycket stor andel vattenkraft som bas kommer aldrig att fungera av den enkla anledningen att varken tillgång, stabilitet eller rätt pris kan tillgodoses.</p><p>Det här stämmer inte med din ”bibel” men så ser verkligheten ut (jag hade också önskat att det gått att göra som du vill).</p><p>Om du anser att det jag skrev ovan är sakligt felaktigt, så får du anta utmaningen att verkligen konkret förklara varför.</p><p></p><p>Tysklands energipolitik har lett till höga och instabila elpriser, och då eldar de ändå fortfarande mycket fossilkraft! Utan den fungerar det inte överhuvudtaget.</p><p></p><p>Prova att räkna på hur stålföretag eller bilindustriföretag ska klara lönsamheten med ett elpris på 4 kr/kWh när man konkurrerar globalt med företag som betalar bråkdelen av det för energin.</p><p>Prova att applicera sådana elpriser på vanliga svenska familjevillor. Hur klarar tyskarna av att värma sina bostäder? Jo, de eldar en massa billig gas.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1309873, member: 175247"] Du har fortfarande inte fattat hur det hänger ihop, och du förklarar det aldrig heller eftersom det inte går att få ihop den ekvationen. Enbart förnybart utan en mycket stor andel vattenkraft som bas kommer aldrig att fungera av den enkla anledningen att varken tillgång, stabilitet eller rätt pris kan tillgodoses. Det här stämmer inte med din ”bibel” men så ser verkligheten ut (jag hade också önskat att det gått att göra som du vill). Om du anser att det jag skrev ovan är sakligt felaktigt, så får du anta utmaningen att verkligen konkret förklara varför. Tysklands energipolitik har lett till höga och instabila elpriser, och då eldar de ändå fortfarande mycket fossilkraft! Utan den fungerar det inte överhuvudtaget. Prova att räkna på hur stålföretag eller bilindustriföretag ska klara lönsamheten med ett elpris på 4 kr/kWh när man konkurrerar globalt med företag som betalar bråkdelen av det för energin. Prova att applicera sådana elpriser på vanliga svenska familjevillor. Hur klarar tyskarna av att värma sina bostäder? Jo, de eldar en massa billig gas. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Annons] Resultat undersökning – 84 procent väljer Österrike
Tillbaka
Topp