Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ännu bredare skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LawndartGustav" data-source="post: 120579" data-attributes="member: 14475"><p>Jag måste hålla med om att denna skida kanske inte är direkt ultimat för bra förhållanden utan verkar mer vara en puderskida för dåliga, men varför e den isf så bred =) ?</p><p></p><p>Däremot har jag en stor invändning mot vad Mn0 skriver, att en rakare skida i samma konstruktion (antar att du menar samma bredd) skulle vara 10cm längre.</p><p>Har du nån gång provat en så bred skid så märker du att det finns ingen anledning i världen att den ska vara lång, så länge du inte är proffs eller enbart går på tur och kör stora orörda berg varje dag.</p><p>En bred skida blir tung och definitivt otroligt mkt tyngre att vrida runt, med andra ord blir en 190skida vilket många skulle valt om man köpt en B3 (en skitmjuk o lätt skida) skulle stämma man inte då du väljer en bredare.</p><p>Förutom om man köper t.ex. en gotama då twintipen (tailen) gör att skidan blir säkert minst 8cm kortare.</p><p></p><p>tack för mig...</p><p>/Gustav</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LawndartGustav, post: 120579, member: 14475"] Jag måste hålla med om att denna skida kanske inte är direkt ultimat för bra förhållanden utan verkar mer vara en puderskida för dåliga, men varför e den isf så bred =) ? Däremot har jag en stor invändning mot vad Mn0 skriver, att en rakare skida i samma konstruktion (antar att du menar samma bredd) skulle vara 10cm längre. Har du nån gång provat en så bred skid så märker du att det finns ingen anledning i världen att den ska vara lång, så länge du inte är proffs eller enbart går på tur och kör stora orörda berg varje dag. En bred skida blir tung och definitivt otroligt mkt tyngre att vrida runt, med andra ord blir en 190skida vilket många skulle valt om man köpt en B3 (en skitmjuk o lätt skida) skulle stämma man inte då du väljer en bredare. Förutom om man köper t.ex. en gotama då twintipen (tailen) gör att skidan blir säkert minst 8cm kortare. tack för mig... /Gustav [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ännu bredare skidor?
Tillbaka
Topp