Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ännu bredare skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 120581" data-attributes="member: 12152"><p>LawndartGustav> Jag menade en skida med samma midjemått och mindre skärning. Det skulle ju inte på något sätt bli en extremt bred skida. Det beror helt på konstruktionen hur en sådan skida skulle uppföra sig. Iom att varken jag (och troligtvis ingen annan heller) vet hur hård/mjuk/tung/lätt Phantomskidan är kanske det var att ta i att påstå att den skulle bli bra i en rak 190cm:s-version. Andemeningen i var dock att skärning inte behövs på puderlagg. Sanouk tex är nästan lika bred under foten och har 44 meters radie. I puder är den kvicksilversnabb i korta svängar. Det beror naturligtvis på att den är så mjuk. Hade den byggts styv och tung istället hade det säkerligen blivit ett par riktigt brytiga as att åka runt på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 120581, member: 12152"] LawndartGustav> Jag menade en skida med samma midjemått och mindre skärning. Det skulle ju inte på något sätt bli en extremt bred skida. Det beror helt på konstruktionen hur en sådan skida skulle uppföra sig. Iom att varken jag (och troligtvis ingen annan heller) vet hur hård/mjuk/tung/lätt Phantomskidan är kanske det var att ta i att påstå att den skulle bli bra i en rak 190cm:s-version. Andemeningen i var dock att skärning inte behövs på puderlagg. Sanouk tex är nästan lika bred under foten och har 44 meters radie. I puder är den kvicksilversnabb i korta svängar. Det beror naturligtvis på att den är så mjuk. Hade den byggts styv och tung istället hade det säkerligen blivit ett par riktigt brytiga as att åka runt på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ännu bredare skidor?
Tillbaka
Topp