Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ännu bredare skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LawndartGustav" data-source="post: 120585" data-attributes="member: 14475"><p>Självklart kan jag inte säga emot dig på detta.</p><p>Dock kanske vi pratar om lite olika saker. Jag har ett par puderlagg (110 under foten), jag gillar att åka fort o hoppa klippor men dom är 183. Jag har hellre ett par hårda lagg jag kan åka alla sorters lössnö på istället för ett par för dagar då man vet att man inte kommer åka annat en fjäderlätt och bottenlöst.</p><p>"En duktig åkare med minsta lilla prylinsikt och någorlunda ekonomisk stabilitet har väl alltid flera par skidor för olika förhållanden?"</p><p>Jag åker allt utanför pisten förutom jibb med dom skidorna och gör jag annat använder jag andra skidor, däremot kan jag inte påstå att jag känner många som åker på olika puderlagg beroende på snön, hare snöat åker stora laggen fram. Då har ju jag å andra sidan ett par hårda puderlagg.</p><p>Hade jag ett par sanouk skulle jag nog gärna ha ett par exlposive oxå och sen jibbskidor då.</p><p>Jag har definitivt inte pengar till flera puderlagg så det skulle jag nog ändå inte ha, har dessutom varit 2säsonger i Whistler o e lite svårt att få ner 3 o ännu jobbigare 4a lagg då man bara kan ta 1 skidfodral 32kg.</p><p></p><p>Tror helt enkelt att vi ser på saker lite annorlunda, då jag inte kan tänka mig pocketrocket eller sanouk som puderskida då jag vet att jag inte åker helikopter till min snö. Jag är för övrigt 178 o väger 73 just nu jag me :D</p><p></p><p>By the way, prophet är 130, sumo 125 midja...</p><p></p><p>/Gustav</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LawndartGustav, post: 120585, member: 14475"] Självklart kan jag inte säga emot dig på detta. Dock kanske vi pratar om lite olika saker. Jag har ett par puderlagg (110 under foten), jag gillar att åka fort o hoppa klippor men dom är 183. Jag har hellre ett par hårda lagg jag kan åka alla sorters lössnö på istället för ett par för dagar då man vet att man inte kommer åka annat en fjäderlätt och bottenlöst. "En duktig åkare med minsta lilla prylinsikt och någorlunda ekonomisk stabilitet har väl alltid flera par skidor för olika förhållanden?" Jag åker allt utanför pisten förutom jibb med dom skidorna och gör jag annat använder jag andra skidor, däremot kan jag inte påstå att jag känner många som åker på olika puderlagg beroende på snön, hare snöat åker stora laggen fram. Då har ju jag å andra sidan ett par hårda puderlagg. Hade jag ett par sanouk skulle jag nog gärna ha ett par exlposive oxå och sen jibbskidor då. Jag har definitivt inte pengar till flera puderlagg så det skulle jag nog ändå inte ha, har dessutom varit 2säsonger i Whistler o e lite svårt att få ner 3 o ännu jobbigare 4a lagg då man bara kan ta 1 skidfodral 32kg. Tror helt enkelt att vi ser på saker lite annorlunda, då jag inte kan tänka mig pocketrocket eller sanouk som puderskida då jag vet att jag inte åker helikopter till min snö. Jag är för övrigt 178 o väger 73 just nu jag me :D By the way, prophet är 130, sumo 125 midja... /Gustav [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ännu bredare skidor?
Tillbaka
Topp