Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ännu en fråga om längdval på skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="perperub" data-source="post: 531433" data-attributes="member: 92225"><p>Vilken längd blev det tillslut hoffis?</p><p></p><p>Lånar tråden lite: Jag funderar på ett par Rossignol Bandit SC80 och har väldiga problem att bestämma vilken längd jag ska ha. Hjälp snälla! Har testat Rockbergs längdguide men undrar om inte 185cm är för långt? Vad säger ni? Eller finns det några andra allround-skidor jag bör kika på?</p><p></p><p>Lite om mig:</p><p>Jag väger ca 83kg, är 190cm lång. Föredrar och åker mestadels pist men jag vill lära mig åka lite offpist. Anser mig vara en medelgod åkare. Vill gärna ha lättsvängda skidor med bra carving egenskaper som klarar att man trycker på lite. Kommer endast ha ett par skidor. Äger inga skidor sedan tidigare, hyr då jag åker.</p><p></p><p>Tacksam för råd & tips!</p><p></p><p>Mvh</p><p>Pär</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="perperub, post: 531433, member: 92225"] Vilken längd blev det tillslut hoffis? Lånar tråden lite: Jag funderar på ett par Rossignol Bandit SC80 och har väldiga problem att bestämma vilken längd jag ska ha. Hjälp snälla! Har testat Rockbergs längdguide men undrar om inte 185cm är för långt? Vad säger ni? Eller finns det några andra allround-skidor jag bör kika på? Lite om mig: Jag väger ca 83kg, är 190cm lång. Föredrar och åker mestadels pist men jag vill lära mig åka lite offpist. Anser mig vara en medelgod åkare. Vill gärna ha lättsvängda skidor med bra carving egenskaper som klarar att man trycker på lite. Kommer endast ha ett par skidor. Äger inga skidor sedan tidigare, hyr då jag åker. Tacksam för råd & tips! Mvh Pär [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ännu en fråga om längdval på skida
Tillbaka
Topp