Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ännu en Hilfe tråd. Aka hjälp till en gammal som vill se ljuset igen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nitrogendykare" data-source="post: 1056336" data-attributes="member: 120579"><p>Hej, fyller också snart 39. Med tanke på att du har 1 par pistskidor så tycker jag att du bör kolla in lite bredare skidor än sin7. Dom dagarna då det är hårt i backen och offpisten är obefintlig så kommer du att åka på pistskidorna. Med tanke på att det oftast blir Sverige allt Norge så tycker jag att du ska kolla på en skida mellan 105-115mm. Med risk för att bli ratad så säger jag att du inte kommer behöva bredare skidor.</p><p>Personligen så är jag förtjust i skidor runt 108 midja, funkar fortfarande bra i pist och ger tillräckligt flyt i offpisten.</p><p>Skidor du bör kolla på är lite beroende på vad man gillar,hård eller mjuk lång kort svängradie. Själv har jag Line Sfb är ganska lekfull och mjuk. Åker inte i park men gillar den i offpisten, är det för hårt så åker jag på pistskidona. Enda negativa är att den kan bli nervös när det går fort (+85 km/h) en annan mjuk skida är sin7 storebror Soul 7. Inte lika lekfull som Sfb men likvärdig i högre fart något bättre flyt i offpisten.</p><p>Har du möjlighet så är det bästa att testa flera olika skidor för att hitta det du gillar. Du nämner Norge (har vid flertal gånger lånat och testat olika skidor i Hemsedal. Skistar sportshop, låter dig testa gratis.)Skidor jag tror kan passa dig är .</p><p>Mjukare</p><p>Line SFb</p><p>Soul 7 </p><p>Salomon rocker 2 108 (har ej testat)</p><p>Lovordad av många Armada tst</p><p>Styvare</p><p>Salomon Q 105 (har ej testat)</p><p>Dynastar cham 107</p><p>Völkl katana (har ej testat)</p><p>En skida jag tror kommer bli bra är nya Extrem Opinion 108, har inte åkt den men en skida som jag ser som en kandidat till mitt nästa köp, Har Sfb skidan med min son och vill ha något lite mer stabilt.</p><p>Som sagt har bra nämnt ett fåtal, det är en jätte djungel med väldigt många kandidater.</p><p>Lycka till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nitrogendykare, post: 1056336, member: 120579"] Hej, fyller också snart 39. Med tanke på att du har 1 par pistskidor så tycker jag att du bör kolla in lite bredare skidor än sin7. Dom dagarna då det är hårt i backen och offpisten är obefintlig så kommer du att åka på pistskidorna. Med tanke på att det oftast blir Sverige allt Norge så tycker jag att du ska kolla på en skida mellan 105-115mm. Med risk för att bli ratad så säger jag att du inte kommer behöva bredare skidor. Personligen så är jag förtjust i skidor runt 108 midja, funkar fortfarande bra i pist och ger tillräckligt flyt i offpisten. Skidor du bör kolla på är lite beroende på vad man gillar,hård eller mjuk lång kort svängradie. Själv har jag Line Sfb är ganska lekfull och mjuk. Åker inte i park men gillar den i offpisten, är det för hårt så åker jag på pistskidona. Enda negativa är att den kan bli nervös när det går fort (+85 km/h) en annan mjuk skida är sin7 storebror Soul 7. Inte lika lekfull som Sfb men likvärdig i högre fart något bättre flyt i offpisten. Har du möjlighet så är det bästa att testa flera olika skidor för att hitta det du gillar. Du nämner Norge (har vid flertal gånger lånat och testat olika skidor i Hemsedal. Skistar sportshop, låter dig testa gratis.)Skidor jag tror kan passa dig är . Mjukare Line SFb Soul 7 Salomon rocker 2 108 (har ej testat) Lovordad av många Armada tst Styvare Salomon Q 105 (har ej testat) Dynastar cham 107 Völkl katana (har ej testat) En skida jag tror kommer bli bra är nya Extrem Opinion 108, har inte åkt den men en skida som jag ser som en kandidat till mitt nästa köp, Har Sfb skidan med min son och vill ha något lite mer stabilt. Som sagt har bra nämnt ett fåtal, det är en jätte djungel med väldigt många kandidater. Lycka till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ännu en Hilfe tråd. Aka hjälp till en gammal som vill se ljuset igen
Tillbaka
Topp