Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ännu en "hjälp mig välja skidor" tråd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 1295358" data-attributes="member: 118552"><p>Ja jag tänkte mig närmast en begagnad förstås, som sagt "Dyr men går att hitta begagnad". Köpte själv ett par i gott skick för 6 lakan.</p><p></p><p>Ska man försöka sig på att "carva ordentligt" som du nämner att du vill göra så är det avgörande med rätt pjäxor och att ha ett par skidor som passar dig och är gjorda på rätt sätt.</p><p>Har själv tagit rätt mkt lektioner när det gäller carving i backen och testat olika skidor för detta och de enda som jag gick framåt med var Stöckli Laser SX. Köpte ett par sådana (begagnat ja.) Men i ländgen så är det bättre med Stöckli AX eftersom de är mer allround och mindre "exakta".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 1295358, member: 118552"] Ja jag tänkte mig närmast en begagnad förstås, som sagt "Dyr men går att hitta begagnad". Köpte själv ett par i gott skick för 6 lakan. Ska man försöka sig på att "carva ordentligt" som du nämner att du vill göra så är det avgörande med rätt pjäxor och att ha ett par skidor som passar dig och är gjorda på rätt sätt. Har själv tagit rätt mkt lektioner när det gäller carving i backen och testat olika skidor för detta och de enda som jag gick framåt med var Stöckli Laser SX. Köpte ett par sådana (begagnat ja.) Men i ländgen så är det bättre med Stöckli AX eftersom de är mer allround och mindre "exakta". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Ännu en "hjälp mig välja skidor" tråd
Tillbaka
Topp