Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Ännu en köprådstråd... (Telemark)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 1017104" data-attributes="member: 34110"><p>Men en liiten varningsflagga måste jag ändå vifta. </p><p></p><p>Jag har inte åkt någon av de skidorna du funderar på men delar din kärlek till EHP och tyckte/tycker också om stormrider, corvus även om jag nästan helt gått över till R/R iom att Down var härliga nog att göra CD5.</p><p></p><p>Det är svårt att generalisera om tailrocker eftersom en skida med spann och liten tailrocker bara gör att skidan känns lite kortare medan en skida som cd5 eller lotus 138an tex gör att du måste lägga om din åkstill radikalt om du gillar att hänga bak i pjäxskaften.</p><p></p><p>Så; spann+lite tailrocker=väldigt liten omställning, platt+ mycket tailrocker= rejäl omställning.</p><p></p><p>Vänligen observera att varningsflaggan inte är röd med dödskallar på utan snarare lime-gul med smileys...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 1017104, member: 34110"] Men en liiten varningsflagga måste jag ändå vifta. Jag har inte åkt någon av de skidorna du funderar på men delar din kärlek till EHP och tyckte/tycker också om stormrider, corvus även om jag nästan helt gått över till R/R iom att Down var härliga nog att göra CD5. Det är svårt att generalisera om tailrocker eftersom en skida med spann och liten tailrocker bara gör att skidan känns lite kortare medan en skida som cd5 eller lotus 138an tex gör att du måste lägga om din åkstill radikalt om du gillar att hänga bak i pjäxskaften. Så; spann+lite tailrocker=väldigt liten omställning, platt+ mycket tailrocker= rejäl omställning. Vänligen observera att varningsflaggan inte är röd med dödskallar på utan snarare lime-gul med smileys... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Ännu en köprådstråd... (Telemark)
Tillbaka
Topp