Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ännu en köprådstråd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Henrik-H" data-source="post: 1143243" data-attributes="member: 168104"><p>Hej.</p><p></p><p>Tog upp det där med skidåkningen igen för några år sedan. Sen har det gått fort och åker nu numer 3-4 veckor per år i Åre. När ungarna var små kördes det mest pist, och jag skaffade då ett Racetigers som jag fortfarande är nöjd med. Numer ska ungarna väldigt ofta köra i skogen, och där är kanske Racetiger det bästa/roligast. Har då kommit fram till att det kanske borde skaffas ett par skidor till.</p><p></p><p>Jag är 190 och väger ca 100 kg. I pist är jag nog vad som kan kallas en ”bra åkare-aggressiv” men vid sidan av minst sagt ringrostig.</p><p></p><p>Började tänka ca 100 mm, typ Nordica Enforcer, men när jag tänkt en gång till (minst) och framförallt när jag redan har en pistskida, kanske ytterligare bredd, typ Soul 7 eller Qst106, eller kanske Rustler 10 eller 11. Dvs mer freeride/offpist inspirerad all-mountain skida. Ja, jag vet att jag borde pröva, men internet-priserna gör att jag hellre köper från Tyskland.</p><p></p><p>Hursomhelst, tips mottas.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Henrik-H, post: 1143243, member: 168104"] Hej. Tog upp det där med skidåkningen igen för några år sedan. Sen har det gått fort och åker nu numer 3-4 veckor per år i Åre. När ungarna var små kördes det mest pist, och jag skaffade då ett Racetigers som jag fortfarande är nöjd med. Numer ska ungarna väldigt ofta köra i skogen, och där är kanske Racetiger det bästa/roligast. Har då kommit fram till att det kanske borde skaffas ett par skidor till. Jag är 190 och väger ca 100 kg. I pist är jag nog vad som kan kallas en ”bra åkare-aggressiv” men vid sidan av minst sagt ringrostig. Började tänka ca 100 mm, typ Nordica Enforcer, men när jag tänkt en gång till (minst) och framförallt när jag redan har en pistskida, kanske ytterligare bredd, typ Soul 7 eller Qst106, eller kanske Rustler 10 eller 11. Dvs mer freeride/offpist inspirerad all-mountain skida. Ja, jag vet att jag borde pröva, men internet-priserna gör att jag hellre köper från Tyskland. Hursomhelst, tips mottas. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ännu en köprådstråd
Tillbaka
Topp