Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ännu en köprådstråd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1143324" data-attributes="member: 12152"><p>Extrem är svensktillverkade skidor av riktigt hög kvalitet så det är ofrånkomligt att det kostar mer än framförallt kinaproduktion från större märken. Mig veterligen säljs Extrems skidor inte billigare någonstans utomlands så vill man komma undan billigt är det antingen begagnat eller någon form av säsongsslutsrea på vårkanten som gäller. För dig skulle jag dock säga att Reload 108 med största sannolikhet är ett bättre alternativ än 2nd 108 med tanke på din vikt. </p><p></p><p>Soul blir för mesig för dig om du är skapligt driven tror jag. Rustler 11 är ett betydligt bättre alternativ, i alla fall om man gillar en lite mer traditionell bredlaggsbalans och känslan av en relativt robust och välbyggd träsandwich. Reload känns liknande i konstruktionen, men har rejält mycket mer rocker och har en shape som man brukar benämna som mer modern, även om det inte handlar om modern och omodern egentligen, utan snarare om hur långt från en klassisk spannad skida tillverkaren har valt att gå.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1143324, member: 12152"] Extrem är svensktillverkade skidor av riktigt hög kvalitet så det är ofrånkomligt att det kostar mer än framförallt kinaproduktion från större märken. Mig veterligen säljs Extrems skidor inte billigare någonstans utomlands så vill man komma undan billigt är det antingen begagnat eller någon form av säsongsslutsrea på vårkanten som gäller. För dig skulle jag dock säga att Reload 108 med största sannolikhet är ett bättre alternativ än 2nd 108 med tanke på din vikt. Soul blir för mesig för dig om du är skapligt driven tror jag. Rustler 11 är ett betydligt bättre alternativ, i alla fall om man gillar en lite mer traditionell bredlaggsbalans och känslan av en relativt robust och välbyggd träsandwich. Reload känns liknande i konstruktionen, men har rejält mycket mer rocker och har en shape som man brukar benämna som mer modern, även om det inte handlar om modern och omodern egentligen, utan snarare om hur långt från en klassisk spannad skida tillverkaren har valt att gå. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ännu en köprådstråd
Tillbaka
Topp