Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Ännu en nybörjarfråga
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="norly" data-source="post: 1262709" data-attributes="member: 122396"><p>Hej.</p><p>Bara för att göra det lite mer komplicerat. Köp 75 mm inte NTN. Hela iden med telemark är ju flexet och friheten. Mycket roligare att köra 75mm! Sen slipper du problem med trasiga bindningar och skidor som inte håller för så hårda slitningar (enligt vår lokala butik kommer typ de flesta lättviktisskidor/turskidor som har NTN alltid tillbaka med skruvarna utryckta). Har dock aldrig hänt med mina Black Diamond 01or... Och då kör jag ändå förhållandevis hårt och snabbt. </p><p></p><p>Angående Boots, Hade Scarpa Crispi, Fy fasen säger jag bara. Dom knipsade typ av tårna varje gång man gick ner, samt alldeles för smala. Bytte sen till Garmont Voodoo. Helt underbara. Lagom mjuka, mycket tåplats, lite som att gymnastikskor. (numera Scott Voodoo.).... </p><p></p><p>Finns kanske mer bagagnat i 75 mm klassen också, samt mycket billigare!</p><p>Är själv 2 meter med lite av båtar till fötter, det funkar toppen med 75. Hur kul som helst. Vill man ha superkantställ och bombdroppa 10 meters klippor kanske NTN är lösningen, men då är väl egentligen ett par alpinpjäxor rätta vägen eller?</p><p></p><p>Så, nu blev du väl lite mer förvirrad! Men så tycker jag.</p><p></p><p></p><p>ps.</p><p>jag reserverar mig för att jag eller alla andra kan ha fel ibland.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="norly, post: 1262709, member: 122396"] Hej. Bara för att göra det lite mer komplicerat. Köp 75 mm inte NTN. Hela iden med telemark är ju flexet och friheten. Mycket roligare att köra 75mm! Sen slipper du problem med trasiga bindningar och skidor som inte håller för så hårda slitningar (enligt vår lokala butik kommer typ de flesta lättviktisskidor/turskidor som har NTN alltid tillbaka med skruvarna utryckta). Har dock aldrig hänt med mina Black Diamond 01or... Och då kör jag ändå förhållandevis hårt och snabbt. Angående Boots, Hade Scarpa Crispi, Fy fasen säger jag bara. Dom knipsade typ av tårna varje gång man gick ner, samt alldeles för smala. Bytte sen till Garmont Voodoo. Helt underbara. Lagom mjuka, mycket tåplats, lite som att gymnastikskor. (numera Scott Voodoo.).... Finns kanske mer bagagnat i 75 mm klassen också, samt mycket billigare! Är själv 2 meter med lite av båtar till fötter, det funkar toppen med 75. Hur kul som helst. Vill man ha superkantställ och bombdroppa 10 meters klippor kanske NTN är lösningen, men då är väl egentligen ett par alpinpjäxor rätta vägen eller? Så, nu blev du väl lite mer förvirrad! Men så tycker jag. ps. jag reserverar mig för att jag eller alla andra kan ha fel ibland. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Ännu en nybörjarfråga
Tillbaka
Topp