Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ännu en skidlängdsfråga..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="independent" data-source="post: 524480" data-attributes="member: 93054"><p>Hej,</p><p></p><p>har sökt och ja.. finns otroligt mycket skidlängdsfrågor, men behöver ändå lite tips.</p><p></p><p>Är 173cm på 74kg. Åker idag bara pist med mina Supershape Speed 170.</p><p></p><p>Tänkte börja att lära mig park, men även använda skidorna offpist då mina supershape inte är mycket att hänga i julgran när de börjar bli lite snödjup <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p></p><p>Enligt <a href="https://www.freeride.se/content/92" target="_blank">https://www.freeride.se/content/92</a> så hamnar jag på 172cm vid twintip och 182 vid freeride allround/offpist.</p><p></p><p>Skidorna jag tänkt köpa är K2 Fujative i antingen 169 eller 179.</p><p></p><p>Vad anser ni är en bra kompromiss i längd för min del? 179 med tanke på offpist, men blir det då för långa för mig vid parkåkning? Jag är ju trotts allt ny på jibbing med skidor, så antar det är lättare med 169:orna..</p><p></p><p>Tacksam för hjälp!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="independent, post: 524480, member: 93054"] Hej, har sökt och ja.. finns otroligt mycket skidlängdsfrågor, men behöver ändå lite tips. Är 173cm på 74kg. Åker idag bara pist med mina Supershape Speed 170. Tänkte börja att lära mig park, men även använda skidorna offpist då mina supershape inte är mycket att hänga i julgran när de börjar bli lite snödjup :) Enligt [URL]https://www.freeride.se/content/92[/URL] så hamnar jag på 172cm vid twintip och 182 vid freeride allround/offpist. Skidorna jag tänkt köpa är K2 Fujative i antingen 169 eller 179. Vad anser ni är en bra kompromiss i längd för min del? 179 med tanke på offpist, men blir det då för långa för mig vid parkåkning? Jag är ju trotts allt ny på jibbing med skidor, så antar det är lättare med 169:orna.. Tacksam för hjälp! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Ännu en skidlängdsfråga..
Tillbaka
Topp