Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ännu en tråd om Duke och Freeride Pro eller F12:an
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blide" data-source="post: 928199" data-attributes="member: 35991"><p>^^ Har du provat?</p><p></p><p>Jag har haft både Trekkers och Dukes. Ta av sig skidorna behöver du ju göra med Trekkers också, iom att de skall ner i ryggsäcken på toppen. Ändra vinkeln vid klättring behöver du också göra med Trekkers, är väl den ända funktioner som är hyffsat, men att gå platt är nästan omöjligt. Hälhöjaren på senaste årsmodellen av Markers bindningar verkar dessutom riktigt bra.</p><p>I min erfarenhet räcker det att knacka med stavhandtaget (staven upp-och-ner) några gånger på tådelen av Duke med skidan ståendes, då brukar det mesta åka ur. Försök inte bända upp mekanismen med staven eller liknande.</p><p></p><p>Jag säger köp Duke, då får du iaf en rigg med schysst andrahandsvärde och du inser att det inte är för dig. Eller vänta ett år och köp Salomons variant om du tycker det är viktigt att kunna låsa bindningen i gå läge utan att ta av skidorna, vilket i min mening (efter grejer som AFD osv som faktiskt går sönder) är Dukes största designmiss.</p><p></p><p>I vilket fall som helst, skippa day wreckers ;-)</p><p></p><p></p><p>Plöstligt händer det att en fin promenad i bergen blir en trevlig del av dagen, men med fel grejer (aka trekkers) händer det aldrig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blide, post: 928199, member: 35991"] ^^ Har du provat? Jag har haft både Trekkers och Dukes. Ta av sig skidorna behöver du ju göra med Trekkers också, iom att de skall ner i ryggsäcken på toppen. Ändra vinkeln vid klättring behöver du också göra med Trekkers, är väl den ända funktioner som är hyffsat, men att gå platt är nästan omöjligt. Hälhöjaren på senaste årsmodellen av Markers bindningar verkar dessutom riktigt bra. I min erfarenhet räcker det att knacka med stavhandtaget (staven upp-och-ner) några gånger på tådelen av Duke med skidan ståendes, då brukar det mesta åka ur. Försök inte bända upp mekanismen med staven eller liknande. Jag säger köp Duke, då får du iaf en rigg med schysst andrahandsvärde och du inser att det inte är för dig. Eller vänta ett år och köp Salomons variant om du tycker det är viktigt att kunna låsa bindningen i gå läge utan att ta av skidorna, vilket i min mening (efter grejer som AFD osv som faktiskt går sönder) är Dukes största designmiss. I vilket fall som helst, skippa day wreckers ;-) Plöstligt händer det att en fin promenad i bergen blir en trevlig del av dagen, men med fel grejer (aka trekkers) händer det aldrig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ännu en tråd om Duke och Freeride Pro eller F12:an
Tillbaka
Topp