Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ännu en tråd om Ryggskydd.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Totemann" data-source="post: 601953" data-attributes="member: 69324"><p>Självklart spelar det roll!? </p><p>För att visa vad jag menar så ger vi det en skala.. </p><p>Säg att det krävs en smäll på 100 för att man ska bryta ryggen, </p><p>Säg att ryggskyddet skyddar 30% (jag har ingen aning om hur mycket det verkligen skyddar) </p><p>Får du då en smäll på 1000 (säg typ 15 meters drop och landa med ryggen tvärs över ett rail) så är det klart att skyddet inte hjälper, det är ju totalkört.. </p><p>Men om du får en smäll på 140 (kanske flyger rakt in i ett träd med ryggen först) så kommer ryggskyddet att plocka ner det till strax under 100.. Då tror sköen att du är tacksam för skyddet!</p><p></p><p>Hmm, blev inte lika uppenbart som när jag tänkte det, men ni fattar nog ändå :P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Totemann, post: 601953, member: 69324"] Självklart spelar det roll!? För att visa vad jag menar så ger vi det en skala.. Säg att det krävs en smäll på 100 för att man ska bryta ryggen, Säg att ryggskyddet skyddar 30% (jag har ingen aning om hur mycket det verkligen skyddar) Får du då en smäll på 1000 (säg typ 15 meters drop och landa med ryggen tvärs över ett rail) så är det klart att skyddet inte hjälper, det är ju totalkört.. Men om du får en smäll på 140 (kanske flyger rakt in i ett träd med ryggen först) så kommer ryggskyddet att plocka ner det till strax under 100.. Då tror sköen att du är tacksam för skyddet! Hmm, blev inte lika uppenbart som när jag tänkte det, men ni fattar nog ändå :P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ännu en tråd om Ryggskydd.
Tillbaka
Topp