Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ännu en tråd om Ryggskydd.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 601977" data-attributes="member: 33485"><p>Att bli skadad ja, men 8 dagar i veckan får jag hellre en muskelskada än en skada på ryggraden. Kraschade på inlines för ett antal år sedan och blev liggande på backen utan att kunna röra halva kroppen. Ett ryggskydd hade garanterat skyddat mot detta.</p><p></p><p>Numera när det är varmt eller jag av annan korkad anledning inte vill ha på mig alla två skydd är det alltid hjälmen som åker. Av den enkla anledningen att om ryggen går sönder, då är det så, 'nuff said. Skulle jag däremot slå huvudet så går det faktiskt att reparera till viss grad och huvudet tål en hel del stryk innan det är för mycket. Det är fortfarande korkat att köra utan hjälm men jag kör hellre utan hjälm än utan ryggplatta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 601977, member: 33485"] Att bli skadad ja, men 8 dagar i veckan får jag hellre en muskelskada än en skada på ryggraden. Kraschade på inlines för ett antal år sedan och blev liggande på backen utan att kunna röra halva kroppen. Ett ryggskydd hade garanterat skyddat mot detta. Numera när det är varmt eller jag av annan korkad anledning inte vill ha på mig alla två skydd är det alltid hjälmen som åker. Av den enkla anledningen att om ryggen går sönder, då är det så, 'nuff said. Skulle jag däremot slå huvudet så går det faktiskt att reparera till viss grad och huvudet tål en hel del stryk innan det är för mycket. Det är fortfarande korkat att köra utan hjälm men jag kör hellre utan hjälm än utan ryggplatta. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ännu en tråd om Ryggskydd.
Tillbaka
Topp