Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ännu en tråd om Ryggskydd.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="tootsi" data-source="post: 601990" data-attributes="member: 59809"><p>Hellre utan hjälm än utan ryggplatta låter inte särskillt smart. Det krävs så jävla lite för att du ska få en rejäl huvudskada. Säsongen 06/07 var jag uppe med gymnasiet i fjällen. Vi gjorde ett gäng åk i en mindre blå park så de som ville hoppa även de som testade första gångerna kunde vara med. Vi drog lite 360s och dylikt då en kille landade 90, alltså rakt på sidan och får en tvärnit och slår i skallen. Jag en kompis, och våran lärare var först på plats och det var inget kul. Hans ögon var bakåtvända och man såg bara ögonvitan (vilket inte bådar gott). Vi fick bända upp hans mun för att han höll på att svälja tungan. Sjukpersonalen kom och hämtade ner han på en skoter och vidare direkt i en helikopter. Han låg i koma i ett par veckor och har fortfarande men från skadan. Om det inte vore för oss vore han död sa dem. Inge glory nu, men jag vill bara säga hur lite det krävs för att skada huvudet. Visa fattar inte det. Det här blåa hoppet var kanske 1½ meter högt. Med hjälm hade han kanske klarat sig med en lätt hjärnskakning.</p><p></p><p>Använd hjälm!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="tootsi, post: 601990, member: 59809"] Hellre utan hjälm än utan ryggplatta låter inte särskillt smart. Det krävs så jävla lite för att du ska få en rejäl huvudskada. Säsongen 06/07 var jag uppe med gymnasiet i fjällen. Vi gjorde ett gäng åk i en mindre blå park så de som ville hoppa även de som testade första gångerna kunde vara med. Vi drog lite 360s och dylikt då en kille landade 90, alltså rakt på sidan och får en tvärnit och slår i skallen. Jag en kompis, och våran lärare var först på plats och det var inget kul. Hans ögon var bakåtvända och man såg bara ögonvitan (vilket inte bådar gott). Vi fick bända upp hans mun för att han höll på att svälja tungan. Sjukpersonalen kom och hämtade ner han på en skoter och vidare direkt i en helikopter. Han låg i koma i ett par veckor och har fortfarande men från skadan. Om det inte vore för oss vore han död sa dem. Inge glory nu, men jag vill bara säga hur lite det krävs för att skada huvudet. Visa fattar inte det. Det här blåa hoppet var kanske 1½ meter högt. Med hjälm hade han kanske klarat sig med en lätt hjärnskakning. Använd hjälm!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Ännu en tråd om Ryggskydd.
Tillbaka
Topp