Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Ännu en val av bräda tråd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rydellen" data-source="post: 490233" data-attributes="member: 59533"><p>Som sagt innan är park och offpistbräda lite skilda saker. Men jag hävdar att det inte är lika stor skillnad som alla säger. </p><p>Jag åkte på följande brädor i vintras (för puder) Lib-tech Mullet MTX 165, Never Summer Premier 163 samt en Rome Design 158. Utan att tveka tycker jag att den som va roligast och funkade bäst i pudret (hög fart och dropp) var Designen. Premieren kommer som stark två då den va sjuk att landa dropps med pga att den är så styv. </p><p></p><p>Det jag vill säga är att Design-brädan är en TWIN, med en lite mjukare nose än tail vilket kanske gjorde att den flöt lite bättre. Jag körde centerstance och relativt brett mellan fötterna. Det för mig som gjorde den bra att åka puder med var att den va riktigt vridstyv. </p><p></p><p>Köper du en Graft kommer du ha problem i lössnön den saken är säker. Agenten är aningen bättre (körde den 10 dagar i vintras). men för min smak lite för mjuk torsionellt. </p><p></p><p>Ska du ha EN och samma bräda för park och puder så får du nog offra vridstyvheten tyvärr. Alternativet är att du köper en bräda som funkar bra i parken (men på gränsen för styv för rails) i form av en Forum Destroyer. Den går absolut skitbra att trycka puder med och är stenskön i parken. På rails är den lite väl styv dock. Ganska trög att pressa ordentligt osv...Men att den går så bra att åka med överväger! </p><p></p><p>Mitt råd är en Destroyer i 156!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rydellen, post: 490233, member: 59533"] Som sagt innan är park och offpistbräda lite skilda saker. Men jag hävdar att det inte är lika stor skillnad som alla säger. Jag åkte på följande brädor i vintras (för puder) Lib-tech Mullet MTX 165, Never Summer Premier 163 samt en Rome Design 158. Utan att tveka tycker jag att den som va roligast och funkade bäst i pudret (hög fart och dropp) var Designen. Premieren kommer som stark två då den va sjuk att landa dropps med pga att den är så styv. Det jag vill säga är att Design-brädan är en TWIN, med en lite mjukare nose än tail vilket kanske gjorde att den flöt lite bättre. Jag körde centerstance och relativt brett mellan fötterna. Det för mig som gjorde den bra att åka puder med var att den va riktigt vridstyv. Köper du en Graft kommer du ha problem i lössnön den saken är säker. Agenten är aningen bättre (körde den 10 dagar i vintras). men för min smak lite för mjuk torsionellt. Ska du ha EN och samma bräda för park och puder så får du nog offra vridstyvheten tyvärr. Alternativet är att du köper en bräda som funkar bra i parken (men på gränsen för styv för rails) i form av en Forum Destroyer. Den går absolut skitbra att trycka puder med och är stenskön i parken. På rails är den lite väl styv dock. Ganska trög att pressa ordentligt osv...Men att den går så bra att åka med överväger! Mitt råd är en Destroyer i 156! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Ännu en val av bräda tråd
Tillbaka
Topp