Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Ännu en: var börjar man..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Finemang" data-source="post: 505613" data-attributes="member: 73252"><p>När jag började intressera mig för powpow åkning, så gjorde jag helt enkelt så att jag svängde bort från backen och tog mig några svängar. Medans min/a tråkiga familj/kompisar åkte kvar i backen för att sedan komma ner till samma lift.</p><p>Leta efter svårare och svårare terräng som ligger i anslutning till backen. Så fort snön tillåter dig, åk ut o lägg några repor. Försök få kontakt med andra åkare som bara går o väntar på att det ska snöa mer så de slipper pisten. Kör i uppkört o kör i orört. Allt ger bra träning.</p><p>Man får börja i lättare terräng tills man fått känslan, sedan går man bara mot svårare och svårare linjer. Men man får juh så klart se till att man inte tar sig vatten över huvet eller åker ut på lavingfarlig mark utan att veta vad man håller på med.</p><p></p><p>Sen tror jag det finns nån 2 veckors eller 10dagars resa till canada, då man åker runt till olika orter här och pumpar puder. Försök hitta jämnbra och bilda en grupp och åk.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Finemang, post: 505613, member: 73252"] När jag började intressera mig för powpow åkning, så gjorde jag helt enkelt så att jag svängde bort från backen och tog mig några svängar. Medans min/a tråkiga familj/kompisar åkte kvar i backen för att sedan komma ner till samma lift. Leta efter svårare och svårare terräng som ligger i anslutning till backen. Så fort snön tillåter dig, åk ut o lägg några repor. Försök få kontakt med andra åkare som bara går o väntar på att det ska snöa mer så de slipper pisten. Kör i uppkört o kör i orört. Allt ger bra träning. Man får börja i lättare terräng tills man fått känslan, sedan går man bara mot svårare och svårare linjer. Men man får juh så klart se till att man inte tar sig vatten över huvet eller åker ut på lavingfarlig mark utan att veta vad man håller på med. Sen tror jag det finns nån 2 veckors eller 10dagars resa till canada, då man åker runt till olika orter här och pumpar puder. Försök hitta jämnbra och bilda en grupp och åk. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Ännu en: var börjar man..
Tillbaka
Topp