Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Ännu en: var börjar man..
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 507937" data-attributes="member: 12152"><p>Jag skulle välja en helt annan väg än den som nämns ovan. En eller två veckor på en charterresa kommer iofs att vara kul, men du kommer bara lagom ha vant dig att vara i alperna innan det är dags att åka hem igen. För att bli markant bättre på att åka krävs det att du spenderar tid i bergen. Så många skiddagar som möjligt för så lite pengar som möjligt är det som gäller i mina ögon och då är charter uteslutet, möjligen med visst undantag för riktigt billiga restresor. </p><p></p><p>Jag hade valt att åka ner till en lagom stor alport där det finns en begränsad mängd svenska säsongare. Inte någon av dom stora säsongarorterna som Chamonix, Engelberg eller StAnton, utan en med lite mer familjär stämning bland säsongarna. Hör runt lite på forum och liknande och satsa sedan på att få plats i nåt säsongarboende under en månad eller nåt sånt. Hittar du bummare att bo med så kommer det inte att bli några problem att hitta folk att åka med heller. Nivån bland säsongarna är ofta skiftande och man hittar snart folk som är kul att åka med och som befinner sig på ungefär samma, eller helst lite högre nivå än man själv. Lämpligen satsar du på ett billigt lokalt säsongskort (dvs inte nåt stort och dyrt regionkort eller liknande) och nöter på i ditt hemmasystem. Med en billig bussplats eller liknande för resan och ett boende för runt 3000-3500 i månaden plus runt 5000 så kommer du klarar dig åtminstone en 4-5 veckor på 15 papp och den ökade kostnaden för att stanna ytterligare ett par veckor blir inte speciellt stor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 507937, member: 12152"] Jag skulle välja en helt annan väg än den som nämns ovan. En eller två veckor på en charterresa kommer iofs att vara kul, men du kommer bara lagom ha vant dig att vara i alperna innan det är dags att åka hem igen. För att bli markant bättre på att åka krävs det att du spenderar tid i bergen. Så många skiddagar som möjligt för så lite pengar som möjligt är det som gäller i mina ögon och då är charter uteslutet, möjligen med visst undantag för riktigt billiga restresor. Jag hade valt att åka ner till en lagom stor alport där det finns en begränsad mängd svenska säsongare. Inte någon av dom stora säsongarorterna som Chamonix, Engelberg eller StAnton, utan en med lite mer familjär stämning bland säsongarna. Hör runt lite på forum och liknande och satsa sedan på att få plats i nåt säsongarboende under en månad eller nåt sånt. Hittar du bummare att bo med så kommer det inte att bli några problem att hitta folk att åka med heller. Nivån bland säsongarna är ofta skiftande och man hittar snart folk som är kul att åka med och som befinner sig på ungefär samma, eller helst lite högre nivå än man själv. Lämpligen satsar du på ett billigt lokalt säsongskort (dvs inte nåt stort och dyrt regionkort eller liknande) och nöter på i ditt hemmasystem. Med en billig bussplats eller liknande för resan och ett boende för runt 3000-3500 i månaden plus runt 5000 så kommer du klarar dig åtminstone en 4-5 veckor på 15 papp och den ökade kostnaden för att stanna ytterligare ett par veckor blir inte speciellt stor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Ännu en: var börjar man..
Tillbaka
Topp