Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ännu en "vilken skida ska jag ha" tråd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hofflan" data-source="post: 827666" data-attributes="member: 84093"><p>Man kan säga att de skidor av Völkls sortiment som du är intresserad av är uppdelad i 2 delar:</p><p></p><p>- ``Race-freeride´´ - <strong>Mantra och Katana </strong> Mantran är väldigt allround och fungerar väldigt bra i pist, men det är en hård skida som inte är särskilt lekfull. Inget att rekomendera för parken eller BC-Jibb. </p><p></p><p>- ``Jibb-freeride´´ - <strong>Bridge och Gotama</strong> Båda dessa är twintip, lite mjukare skidor, som är betydligt mer lekfulla men saknar det bettet i pisten som exempelvis mantran har. </p><p></p><p>Är du dock nöjd med bridgen som pistskida men vill ha en bättre off-pist skida så kan nog Gotaman vara perfekt för dig! Gotaman kanske kan kännas bred och otymplig till en början, men det är en vanesak. Bredden kommer vara något problem om du har bra teknik... Jag skulle absolut rekomendera Gotaman framför bridgen, eftersom du vill uppgradera off-piståkningen! </p><p></p><p>Enligt mig fungerar Gotaman helt okej i pisten, men jag har inte åkt i sverige med den. Då jag har vart i Åre har det oftast, ca: 90% av tiden, varit extremt isigt och då skulle jag hellre åka på mantra än gotama, men jag är gammal race åkare och ställer därför ganska höga krav på pistegenskaperna. </p><p></p><p>Vet faktiskt inte hur det är med viktskillnaden, hittar inte någon viktinfo på hemsidan, men kan inte tänka mig att det är så stor skillnad att det bör bli avgörande för ditt val av skida.</p><p></p><p>Hoppas att detta var till någon hjälp! </p><p></p><p>//Hofflan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hofflan, post: 827666, member: 84093"] Man kan säga att de skidor av Völkls sortiment som du är intresserad av är uppdelad i 2 delar: - ``Race-freeride´´ - [b]Mantra och Katana [/b] Mantran är väldigt allround och fungerar väldigt bra i pist, men det är en hård skida som inte är särskilt lekfull. Inget att rekomendera för parken eller BC-Jibb. - ``Jibb-freeride´´ - [b]Bridge och Gotama[/b] Båda dessa är twintip, lite mjukare skidor, som är betydligt mer lekfulla men saknar det bettet i pisten som exempelvis mantran har. Är du dock nöjd med bridgen som pistskida men vill ha en bättre off-pist skida så kan nog Gotaman vara perfekt för dig! Gotaman kanske kan kännas bred och otymplig till en början, men det är en vanesak. Bredden kommer vara något problem om du har bra teknik... Jag skulle absolut rekomendera Gotaman framför bridgen, eftersom du vill uppgradera off-piståkningen! Enligt mig fungerar Gotaman helt okej i pisten, men jag har inte åkt i sverige med den. Då jag har vart i Åre har det oftast, ca: 90% av tiden, varit extremt isigt och då skulle jag hellre åka på mantra än gotama, men jag är gammal race åkare och ställer därför ganska höga krav på pistegenskaperna. Vet faktiskt inte hur det är med viktskillnaden, hittar inte någon viktinfo på hemsidan, men kan inte tänka mig att det är så stor skillnad att det bör bli avgörande för ditt val av skida. Hoppas att detta var till någon hjälp! //Hofflan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ännu en "vilken skida ska jag ha" tråd
Tillbaka
Topp