Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
(Ännu en) vilken skida tror ni passar mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 882784" data-attributes="member: 32948"><p>Wailer 112RP har en radie på 18m i 190cm, 184:an som kommer nästa år får också 18m, 178cm har 16m och 168cm har 14m. </p><p>Med din storlek ska du <strong>definitivt</strong> ha 190cm i den modellen och inget annat. </p><p>112RP är ett bra allroundval, jag kör mina egna 112RP mest i pist men de funkar bra över hela berget. </p><p>Dock är det en lekfull skida, Lite tailrocker och inte alltför styv tail. </p><p>Vill man ladda på lite och åka fort, droppa lite, köra djupt puder etc - då vill jag ha en styvare och rakare tail, bli av med den tighta skärningsradien och ha en lång flack tiprocker. (Därför kör jag mest lotus 120) </p><p></p><p>Har du kikat på K2 SideStash? En välbalanserad allroundskida, påminner väl om katanan kanske? (Jag har inte provat någon av dem) </p><p></p><p>Generellt sett tycker jag du ska sätta 100mm som smalaste skida, och 190cm som kortaste längd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 882784, member: 32948"] Wailer 112RP har en radie på 18m i 190cm, 184:an som kommer nästa år får också 18m, 178cm har 16m och 168cm har 14m. Med din storlek ska du [b]definitivt[/b] ha 190cm i den modellen och inget annat. 112RP är ett bra allroundval, jag kör mina egna 112RP mest i pist men de funkar bra över hela berget. Dock är det en lekfull skida, Lite tailrocker och inte alltför styv tail. Vill man ladda på lite och åka fort, droppa lite, köra djupt puder etc - då vill jag ha en styvare och rakare tail, bli av med den tighta skärningsradien och ha en lång flack tiprocker. (Därför kör jag mest lotus 120) Har du kikat på K2 SideStash? En välbalanserad allroundskida, påminner väl om katanan kanske? (Jag har inte provat någon av dem) Generellt sett tycker jag du ska sätta 100mm som smalaste skida, och 190cm som kortaste längd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
(Ännu en) vilken skida tror ni passar mig?
Tillbaka
Topp