Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
(Ännu en) vilken skida tror ni passar mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 882904" data-attributes="member: 83225"><p>Av de skidor du nämner så har jag bara provat Howitzer, Gotama och Katana (tidigare årsmodeller)</p><p></p><p>Katana kan vara den bästa allroundskidan jag provat hittills (har förstås provat andra men inte de på listan). Den känns som en stabil och trygg skida trots sin bredd. Den blir inte heller nervös i fart utan beter sig alltid lugnt och tryggt. Metallkonstruktionen gör även att det känns som att pucklar i pisten är något som syns där nere vid fötterna men absolut inte känns i hög fart. Den flyter även bra och svänger ganska trivsamt om man pressar den. </p><p></p><p>Howitzern är rätt annorlunda i sin konstruktion och har för det första ett rejält spann. Den kan kännas lite hooky (tipen greppar gärna in i sväng) men går oerhört stadigt när man väl lyckas trycka i ordentligt. Jag skulle nog vilja påstå att Howitzern tål lite mer kraft än Katana men i gengäld så kräver den också mer kraft för att funka ordentligt. </p><p></p><p>Var väldigt försiktig med för korta radier. Jag har själv ett par S7 som jag tänkte sskulle vara lite "lagom" med 18 meter radie, de blir helt galet oroliga i lite fart. Precis som Nojlas säger borde du iaf hålla dig över 20 meter. Sen om det kan hjälpa nåt har ingen av mina skidkompisar (jag själv inräknat) lyckats bli kompis med Gotaman, alla har vi försökt dock. För din vikt och åkstil känns den inte helt ok. </p><p></p><p>Jag vet inte riktigt hur mycket du känner till om forumet men när Hasse skriver att han är färgad så betyder det att han säljer Moment, detsamma med Nojlas som säljer DPS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 882904, member: 83225"] Av de skidor du nämner så har jag bara provat Howitzer, Gotama och Katana (tidigare årsmodeller) Katana kan vara den bästa allroundskidan jag provat hittills (har förstås provat andra men inte de på listan). Den känns som en stabil och trygg skida trots sin bredd. Den blir inte heller nervös i fart utan beter sig alltid lugnt och tryggt. Metallkonstruktionen gör även att det känns som att pucklar i pisten är något som syns där nere vid fötterna men absolut inte känns i hög fart. Den flyter även bra och svänger ganska trivsamt om man pressar den. Howitzern är rätt annorlunda i sin konstruktion och har för det första ett rejält spann. Den kan kännas lite hooky (tipen greppar gärna in i sväng) men går oerhört stadigt när man väl lyckas trycka i ordentligt. Jag skulle nog vilja påstå att Howitzern tål lite mer kraft än Katana men i gengäld så kräver den också mer kraft för att funka ordentligt. Var väldigt försiktig med för korta radier. Jag har själv ett par S7 som jag tänkte sskulle vara lite "lagom" med 18 meter radie, de blir helt galet oroliga i lite fart. Precis som Nojlas säger borde du iaf hålla dig över 20 meter. Sen om det kan hjälpa nåt har ingen av mina skidkompisar (jag själv inräknat) lyckats bli kompis med Gotaman, alla har vi försökt dock. För din vikt och åkstil känns den inte helt ok. Jag vet inte riktigt hur mycket du känner till om forumet men när Hasse skriver att han är färgad så betyder det att han säljer Moment, detsamma med Nojlas som säljer DPS. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
(Ännu en) vilken skida tror ni passar mig?
Tillbaka
Topp