Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
(Ännu en) vilken skida tror ni passar mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 882961" data-attributes="member: 83225"><p>Ja när det gäller Gotaman just så är jag väl medveten om hur mycket den har hyllats. För min egen del handlade det mest om att den var alldeles för orolig (årsmodell 9/10). Jag körde den mycket under ett rejält snöfall i alperna och jag tyckte den var extremt "bångstyrig" i uppkörd snö. Den greppade gärna i alla små ojämnheter den kunde hitta och det fanns liksom ingen styrsel på den. Jag gick sen över till Katana (årsmodell 8/9) och den var betydligt mer som ett "ånglok" som det beskrivs ovan. Den liksom skyfflar undan alla ojämnheter i lägre fart och dämpar bort dem i högre fart. Katana av iaf tidigare årsmodeller hade lite problem med kvaliten och många fick rocker efter ett tag. På mina och en kompis som kör på ett år nyare utvecklade skidorna sig själva så att säga och skaffade rocker, detta gjorde bara skidan ännu bättre. Även mina kompisar prövade mina gamla Gotama och upplevde dem som "instabila" eller "träiga och döda". Nu när årets modell av Gotama kom så passade en av mina kompisar på att köpa ett par eftersom konstruktionen var så pass omgjord. Exakt samma omdömen igen och han bytte snabbt ut dem mot ett par gamla Katana. </p><p></p><p>Andra allroundskidor jag åkt på är nog svårt att hitta för dig eftersom du är så pass tung och, utifrån din beskrivning kör "hårt", så jag tror inte de andra jag provat skulle passa dig så bra. Howitzern är jag övertygad om att du skulle gilla och även Katanan (det känns som att många äldre tagit till sig Katanan så jag antar att egenskaperna passar klassiskt skolade skidåkare, eller så är det bara marknaddsföringen som varit lyckad). Jag själv kombinerar en S7 (sjukt mjuk och lekfull skida) med en Howitzer för att ha något när jag vill åka fortare.</p><p></p><p>Övrig modeller kanske en El Dictator kanske vore nåt för dig. Eller möjligtvis Black Crows Sevun kanske? De två har jag tyvärr inte provat själv men utifrån omdömena borde de kanske passa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 882961, member: 83225"] Ja när det gäller Gotaman just så är jag väl medveten om hur mycket den har hyllats. För min egen del handlade det mest om att den var alldeles för orolig (årsmodell 9/10). Jag körde den mycket under ett rejält snöfall i alperna och jag tyckte den var extremt "bångstyrig" i uppkörd snö. Den greppade gärna i alla små ojämnheter den kunde hitta och det fanns liksom ingen styrsel på den. Jag gick sen över till Katana (årsmodell 8/9) och den var betydligt mer som ett "ånglok" som det beskrivs ovan. Den liksom skyfflar undan alla ojämnheter i lägre fart och dämpar bort dem i högre fart. Katana av iaf tidigare årsmodeller hade lite problem med kvaliten och många fick rocker efter ett tag. På mina och en kompis som kör på ett år nyare utvecklade skidorna sig själva så att säga och skaffade rocker, detta gjorde bara skidan ännu bättre. Även mina kompisar prövade mina gamla Gotama och upplevde dem som "instabila" eller "träiga och döda". Nu när årets modell av Gotama kom så passade en av mina kompisar på att köpa ett par eftersom konstruktionen var så pass omgjord. Exakt samma omdömen igen och han bytte snabbt ut dem mot ett par gamla Katana. Andra allroundskidor jag åkt på är nog svårt att hitta för dig eftersom du är så pass tung och, utifrån din beskrivning kör "hårt", så jag tror inte de andra jag provat skulle passa dig så bra. Howitzern är jag övertygad om att du skulle gilla och även Katanan (det känns som att många äldre tagit till sig Katanan så jag antar att egenskaperna passar klassiskt skolade skidåkare, eller så är det bara marknaddsföringen som varit lyckad). Jag själv kombinerar en S7 (sjukt mjuk och lekfull skida) med en Howitzer för att ha något när jag vill åka fortare. Övrig modeller kanske en El Dictator kanske vore nåt för dig. Eller möjligtvis Black Crows Sevun kanske? De två har jag tyvärr inte provat själv men utifrån omdömena borde de kanske passa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
(Ännu en) vilken skida tror ni passar mig?
Tillbaka
Topp