Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
(Ännu en) vilken skida tror ni passar mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sugardaddy" data-source="post: 883008" data-attributes="member: 14420"><p>Jag stod inför liknande val i fjol. Jag har iofs åkt stadigt varje år och hyrt fetingar av olika slag, de flesta har varit bra på något, alla har väl varit ganska dåliga på något och inga har blivit testade i alla fören. Mina önskemål när jag valde skida var att hitta en feting för mina alpresor där jag huvudsakligen kör lift-till-lift-offpist med lite kortare vandringar.</p><p></p><p>Målet ställdes snabbt in mot Katana, men så hittade jag Line Mothership som inköptes helt baserat på specifikationen recensioner på nätet. De har i stort sett samma mått som Katana, men ska vara hårdare. Twin-tip med early rise men annars normalt spann. Det första jag testade var Manchester i Klövsjö i några åk, och jag blev förbluffad över hur väl de svängde. Till och med lite pop ut ur svängen om man låg på. Sen har jag kört c:a 10 dagar blandat offpist-före i alperna med dem och har fått jättebra förtroende för dem. Det tog ett par dagar innan jag kört in mig på dem, längre tid än det brukar ta, men nu är det bara att stå på. Någon resencent angav att det inte finns någon maxhastighet för dessa skidor och det håller jag med om. Dock kräver de att man \"kör\" skidor i stället för \"åker\" skidor.</p><p></p><p>De stämmer nog bra med Nojlas beskrivning </p><p>Jag mäter 198 cm, väger runt 90. Laggen jag har är 195 cm långa.</p><p>Åkstilen måste jag väl säga är mer åt kraftfulla hållet än det eleganta, för det pasar skidan utmärkt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sugardaddy, post: 883008, member: 14420"] Jag stod inför liknande val i fjol. Jag har iofs åkt stadigt varje år och hyrt fetingar av olika slag, de flesta har varit bra på något, alla har väl varit ganska dåliga på något och inga har blivit testade i alla fören. Mina önskemål när jag valde skida var att hitta en feting för mina alpresor där jag huvudsakligen kör lift-till-lift-offpist med lite kortare vandringar. Målet ställdes snabbt in mot Katana, men så hittade jag Line Mothership som inköptes helt baserat på specifikationen recensioner på nätet. De har i stort sett samma mått som Katana, men ska vara hårdare. Twin-tip med early rise men annars normalt spann. Det första jag testade var Manchester i Klövsjö i några åk, och jag blev förbluffad över hur väl de svängde. Till och med lite pop ut ur svängen om man låg på. Sen har jag kört c:a 10 dagar blandat offpist-före i alperna med dem och har fått jättebra förtroende för dem. Det tog ett par dagar innan jag kört in mig på dem, längre tid än det brukar ta, men nu är det bara att stå på. Någon resencent angav att det inte finns någon maxhastighet för dessa skidor och det håller jag med om. Dock kräver de att man \"kör\" skidor i stället för \"åker\" skidor. De stämmer nog bra med Nojlas beskrivning Jag mäter 198 cm, väger runt 90. Laggen jag har är 195 cm långa. Åkstilen måste jag väl säga är mer åt kraftfulla hållet än det eleganta, för det pasar skidan utmärkt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
(Ännu en) vilken skida tror ni passar mig?
Tillbaka
Topp