Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ännu en "Vilken skida"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Timbe" data-source="post: 906693" data-attributes="member: 116981"><p>Tjena alla Freeriders!</p><p></p><p>En fundersam skåning behöver hjälp med skidval...</p><p></p><p>Jag antar att det bästa är om jag börjar med lite info om mig själv? 180cm 65kg. Jag är 17 år, kille som bor i Lund och åker skidor ca 2 veckor per år (alperna) Jag har kanske samlat på mig runt 100 skiddagar genom åren och anser migsjälv som en "medelbra åkare". Jag har de senaste 2 åren åkt på en Scratch Pro 158 (som även finns till salu i mina annonser). Och då jag nu ligger på 180 cm känns 158 lite för litet.</p><p></p><p>Jag åker för tillfället så mycket puder som möjligt och om detta inte finns så hänger jag mest i parken, alltså knappast någon "storslalom / pist-åkare." Så medans det inte finns 1 meter lössnö, åker jag park och tramsar omkring vid sidan av pisten och försöker hitta något kul att ramla över (där jag oftast försöker göra någon gullig liten 180 eller bonk och trillar)</p><p></p><p>Jag har nu en budget på ca 3000 kr och vill ha ett par nya skidor! Har inga större kvar på vilka bindningar det skall vara.</p><p></p><p>Skulle vara underbart med något tips på skidor!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Timbe, post: 906693, member: 116981"] Tjena alla Freeriders! En fundersam skåning behöver hjälp med skidval... Jag antar att det bästa är om jag börjar med lite info om mig själv? 180cm 65kg. Jag är 17 år, kille som bor i Lund och åker skidor ca 2 veckor per år (alperna) Jag har kanske samlat på mig runt 100 skiddagar genom åren och anser migsjälv som en "medelbra åkare". Jag har de senaste 2 åren åkt på en Scratch Pro 158 (som även finns till salu i mina annonser). Och då jag nu ligger på 180 cm känns 158 lite för litet. Jag åker för tillfället så mycket puder som möjligt och om detta inte finns så hänger jag mest i parken, alltså knappast någon "storslalom / pist-åkare." Så medans det inte finns 1 meter lössnö, åker jag park och tramsar omkring vid sidan av pisten och försöker hitta något kul att ramla över (där jag oftast försöker göra någon gullig liten 180 eller bonk och trillar) Jag har nu en budget på ca 3000 kr och vill ha ett par nya skidor! Har inga större kvar på vilka bindningar det skall vara. Skulle vara underbart med något tips på skidor! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Ännu en "Vilken skida"
Tillbaka
Topp