Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Antal lager kläder?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skidmannen" data-source="post: 1246853" data-attributes="member: 35740"><p>Jag samma kläder med, oavsett väder. Orkar inte hålla på och fundera.</p><p>På benen tjocka långkalsonger av ull, ett par softshellbyxor som inte är speciellt vindtäta och ytterst Gore-Tex skal. Är det varmt öppnar jag bara dragkejorna i skalbyxorna och är det jättevarmt åker skalbyxan ner i ryggsäcken.</p><p>På överkroppen tunn ulltröja, ullfroté och tunn fleecetröja. Fleece och ullfroté åker av om det är varmt. Funkar mellan 0 och -25.</p><p>Om jag ska gå på toppturer har jag med en tunn vindjacka utan texmembran, typ löparjacka, plus dunjacka.</p><p>Alltid en buff med om det skulle behövas.</p><p></p><p>Tidigare åkte jag oftast i bara skal och underställ, men nu har jag mer kläder under och kör med öppna dragkedjor. Det är även stor skillnad på olika skalställ, trelagers Arcteryx, Mountain Equipment mm är ganska tunt och svalt medan mer renodlade skidställ SOS, Peak mm ofta kan vara betydligt tjockare och varmare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skidmannen, post: 1246853, member: 35740"] Jag samma kläder med, oavsett väder. Orkar inte hålla på och fundera. På benen tjocka långkalsonger av ull, ett par softshellbyxor som inte är speciellt vindtäta och ytterst Gore-Tex skal. Är det varmt öppnar jag bara dragkejorna i skalbyxorna och är det jättevarmt åker skalbyxan ner i ryggsäcken. På överkroppen tunn ulltröja, ullfroté och tunn fleecetröja. Fleece och ullfroté åker av om det är varmt. Funkar mellan 0 och -25. Om jag ska gå på toppturer har jag med en tunn vindjacka utan texmembran, typ löparjacka, plus dunjacka. Alltid en buff med om det skulle behövas. Tidigare åkte jag oftast i bara skal och underställ, men nu har jag mer kläder under och kör med öppna dragkedjor. Det är även stor skillnad på olika skalställ, trelagers Arcteryx, Mountain Equipment mm är ganska tunt och svalt medan mer renodlade skidställ SOS, Peak mm ofta kan vara betydligt tjockare och varmare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Antal lager kläder?
Tillbaka
Topp