Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Antal svenska säsongare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="erik_lagg" data-source="post: 920085" data-attributes="member: 88096"><p>Min gissning är att man bäst tar reda på detta genom att fråga någon på en lokal myndighet för de byar som ni är intresserade av. De borde veta bäst.</p><p>Om man vill lösa detta på ett avancerat sätt tror jag att man kan göra på samma sätt som när man räknar ut hur många det finns av en fågelart (om jag minns rätt - inom ett visst område?). Man märker ett antal sedan släpper man ut dem. Sen tar man ett nät och fångar fåglar (kanske inte på en gång) och ser hur många man får igen av de man märkte. Säg att man hittar tillbaka en av hundra - då kan man anta att det finns så många fåglar som man får i nätet * 100. Hur översätter man då detta till säsongare? Man ska börja med en lista på ett antal säsongare man känner till (denna ska nog göras på annat sätt än genom freeride), sedan ber man alla säsongare en dag att skicka ett mail till en gmailadress genom en uppmaning på freeride. Då ser man hur många man hittar i nätet... Kan kanske funka...</p><p>... eller fråga myndigheten istället.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="erik_lagg, post: 920085, member: 88096"] Min gissning är att man bäst tar reda på detta genom att fråga någon på en lokal myndighet för de byar som ni är intresserade av. De borde veta bäst. Om man vill lösa detta på ett avancerat sätt tror jag att man kan göra på samma sätt som när man räknar ut hur många det finns av en fågelart (om jag minns rätt - inom ett visst område?). Man märker ett antal sedan släpper man ut dem. Sen tar man ett nät och fångar fåglar (kanske inte på en gång) och ser hur många man får igen av de man märkte. Säg att man hittar tillbaka en av hundra - då kan man anta att det finns så många fåglar som man får i nätet * 100. Hur översätter man då detta till säsongare? Man ska börja med en lista på ett antal säsongare man känner till (denna ska nog göras på annat sätt än genom freeride), sedan ber man alla säsongare en dag att skicka ett mail till en gmailadress genom en uppmaning på freeride. Då ser man hur många man hittar i nätet... Kan kanske funka... ... eller fråga myndigheten istället. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Antal svenska säsongare?
Tillbaka
Topp