Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Äntligen händer det nått i Kittelfjäll
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lowe71" data-source="post: 866615" data-attributes="member: 85483"><p>Har svårt att tro att en lift upp på Sadeln skulle ge tillgång till så mycket mer skidåkning.. En stor del av terrängen man når från sadeln ligger ovanför det befintliga skidområdet och det skulle vara svårt att hålla det området öppet med tanke på lavinsäkerhet (nått som inte kanske är prio ett i Kittelfjäll iofs). Sedan skulle liften knappast kunna vara öppen allt för många dar p.g.a det lynniga vädret som redan idag gör att liftarna måste hållas stängda i tid och otid. Även en lönnfet freerider hikar upp på Sadeln (med fullfacerhjälmen och rockerskidorna på ryggen såklart) på ca 45 min. Vem skulle ens fundera på att dra upp en lift på Nordals?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lowe71, post: 866615, member: 85483"] Har svårt att tro att en lift upp på Sadeln skulle ge tillgång till så mycket mer skidåkning.. En stor del av terrängen man når från sadeln ligger ovanför det befintliga skidområdet och det skulle vara svårt att hålla det området öppet med tanke på lavinsäkerhet (nått som inte kanske är prio ett i Kittelfjäll iofs). Sedan skulle liften knappast kunna vara öppen allt för många dar p.g.a det lynniga vädret som redan idag gör att liftarna måste hållas stängda i tid och otid. Även en lönnfet freerider hikar upp på Sadeln (med fullfacerhjälmen och rockerskidorna på ryggen såklart) på ca 45 min. Vem skulle ens fundera på att dra upp en lift på Nordals? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Äntligen händer det nått i Kittelfjäll
Tillbaka
Topp