Använda 10 år gammal hjälm

Jag har en 10 år gammal Red Skycap som jag hittade då jag märkte att min nyare hjälm var trasig. Är det smart att använda en såpass gammal hjälm då jag hört att hjälmar har bäst före datum? Den har också varit med om två säsonger i Kanada.

köp en ny. Finns ju billiga.

har spelat hockey tidigare och då sa dom att man skulle byta ut hjälmen efter någon säsong. Så jag tror att det gäller skidhjälmar med

Senast ändrad:
Byt hjälm, matrialet åldras.Det är din egen säkerhet och liv som kan stå på spel
Åker aldrig utan hjälm av senare datum

Problemet är bara att jag har så attans svårt att hitta hjämar som passar då jag har storlek 62. Och den här skycappen sitter verkligen som gjutet. Ska nog titta runt lite och kolla om jag hittar någon som passar.

Enligt bla POC ska man helst byta hjälm vart tredje år så, ska man gå efter det tycker jag inte att du ska använda den. Om du tänker på säkerheten.

Senast ändrad:
E_Rockner sa:
köp en ny. Finns ju billiga.

har spelat hockey tidigare och då sa dom att man skulle byta ut hjälmen efter någon säsong. Så jag tror att det gäller skidhjälmar med
Jag hade min kruka i 6-7 år ^^
Det var en jofakruka, fick den när dom där nya jofa-hjälmarna kom där vid 2000 nån gång :)

För sent har redan slängt den nerför sopnedkastet vilket gjorde den obrukbar. Funderar på en ny Skycap då de ändrat passformen igen. Testade en XL Skycap och den passa bra.

du skulle lagt ut den på blocket och skriva att det typ var den ingemar backman hade när han hoppade 8m upp i luften eller nått sånt :D

62 cm är inte så skoj, har det jag med och har en typ 5 år gammal skycap som sitter som gjutet den med, har inte hittat någon annan jag kan använda typ. sjukt segt.

Molnet sa:
62 cm är inte så skoj, har det jag med och har en typ 5 år gammal skycap som sitter som gjutet den med, har inte hittat någon annan jag kan använda typ. sjukt segt.
Jag provade ett gäng igår och hitta ett par stycken som passa faktiskt. POC Receptor, Smith Holt, Skycap, en Pro tec som jag inte kommer ihår namnet på och någon K2 som var ful som skit. Ska tjacka Skycappen idag.

Tillbaka
Topp