Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Använder ni öronlapparna som kommer med hjälmen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corin" data-source="post: 1139774" data-attributes="member: 54815"><p>Jag körde utan öronlappar och med googlar under när jag var yngre och blev påverkad av en massa jibinfluenser. Jag kommer inte riktigt ihåg när jag bytte, men det kan ha varit i trean på gymnasiet, 2013. Då körde jag med groggarna ovanpå hjälmen, men fortfarande utan öronlappar, istället hade jag biff under. Det var ganska nice, och jag hade det så rätt rätt länge, ändå tills jag krashade såpass att jag var tvungen att byta hjälm. På den nya tog jag inte av öronlapparna.</p><p></p><p>Vad som är bäst vet jag inte, och det finns olika fördelar med allt. De bästa med googlar under var att det såg fränt ut och att groggarna satt åt ordentligt. Sen var det bökigare att ta av dem, och det gjorde att man fick en kraftigare goggelbränna. Med buff under och googlar utanpå kändes det lite smidigare, och var ibland skönare. Nackdelen där var att det var svårare att få till bra med en buff och en massa hår under. Ibland tryckte det här och där. Med öronlappar kvar är nog det bästa att det är så smidigt. Bara på direkt liksom, inget strul. Nackdelen är att det inte är riktigt lika varmt då öronlapparna inte sitter så hårt, och att det kan bli för varmt på våren. </p><p></p><p>Jag har faktiskt gått så långt att jag börjat köra med klätterhjälm när jag turar, om det ska gå fort i alla fall. Den är tillräckligt lätt för att sitta på hela tiden, och med en buff under är det inga problem med kyla. Det känns dock som en rejäl kompromiss med säkerheten.</p><p></p><p>Drömhjälmen är sjukt lätt, har alla bra säkerhetsfunktioner och är certifierad för både klättring och skidåkning. Den är snygg men diskret och det går att ta av och på öronlapparna på ett superenkelt sätt. Så man kan växla lite liksom. Men jag tänker att det bästa är väl orönlappar på, googlar utanpå. Funfact: min farsa kör i störtkruka från Carrera, godkänd för störtlopp av FIS. Det kanske egentligen är säkrare?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corin, post: 1139774, member: 54815"] Jag körde utan öronlappar och med googlar under när jag var yngre och blev påverkad av en massa jibinfluenser. Jag kommer inte riktigt ihåg när jag bytte, men det kan ha varit i trean på gymnasiet, 2013. Då körde jag med groggarna ovanpå hjälmen, men fortfarande utan öronlappar, istället hade jag biff under. Det var ganska nice, och jag hade det så rätt rätt länge, ändå tills jag krashade såpass att jag var tvungen att byta hjälm. På den nya tog jag inte av öronlapparna. Vad som är bäst vet jag inte, och det finns olika fördelar med allt. De bästa med googlar under var att det såg fränt ut och att groggarna satt åt ordentligt. Sen var det bökigare att ta av dem, och det gjorde att man fick en kraftigare goggelbränna. Med buff under och googlar utanpå kändes det lite smidigare, och var ibland skönare. Nackdelen där var att det var svårare att få till bra med en buff och en massa hår under. Ibland tryckte det här och där. Med öronlappar kvar är nog det bästa att det är så smidigt. Bara på direkt liksom, inget strul. Nackdelen är att det inte är riktigt lika varmt då öronlapparna inte sitter så hårt, och att det kan bli för varmt på våren. Jag har faktiskt gått så långt att jag börjat köra med klätterhjälm när jag turar, om det ska gå fort i alla fall. Den är tillräckligt lätt för att sitta på hela tiden, och med en buff under är det inga problem med kyla. Det känns dock som en rejäl kompromiss med säkerheten. Drömhjälmen är sjukt lätt, har alla bra säkerhetsfunktioner och är certifierad för både klättring och skidåkning. Den är snygg men diskret och det går att ta av och på öronlapparna på ett superenkelt sätt. Så man kan växla lite liksom. Men jag tänker att det bästa är väl orönlappar på, googlar utanpå. Funfact: min farsa kör i störtkruka från Carrera, godkänd för störtlopp av FIS. Det kanske egentligen är säkrare? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Använder ni öronlapparna som kommer med hjälmen?
Tillbaka
Topp