Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Använder ni öronlapparna som kommer med hjälmen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="carl_couloir" data-source="post: 1139775" data-attributes="member: 11566"><p>Att hålla på att trixa mm. med sin säkerhetsutrustning känns ju helt ärligt helt hjärndött!!! lite som att inte ha bilbältet på rätt sätt nära kroppen när man åker bil......</p><p>Så av den anledningen samt att man i mina ögon ser ut som en idiot med mössa och googles under hjälmen gör att jag av förklarliga skäl kör med hjälmen på det sätt som det är avsett. Är det riktigt kallt så kan det hända att jag värmekompletterar med en tunn buff, men aldrig på ett sådant sätt att det medför att hjälmen kan börja dansa runt och eller att skyddsfunktionen riskeras.</p><p></p><p>Att plocka bort "öronlapparna" när det är varmt väder gillar jag inte heller eftersom jag tycker att hjälmen inte sitter på lika bra då samt att det blir ett jäkla vindbrus / vinddrag. Mina stora öron triv helt enkelt bäst bakom "öronlapparna".</p><p></p><p>Hellre "gubbvarning" sju dagar i veckan än att riskera att inte komma upp i gubb-ålder....</p><p></p><p>/C</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="carl_couloir, post: 1139775, member: 11566"] Att hålla på att trixa mm. med sin säkerhetsutrustning känns ju helt ärligt helt hjärndött!!! lite som att inte ha bilbältet på rätt sätt nära kroppen när man åker bil...... Så av den anledningen samt att man i mina ögon ser ut som en idiot med mössa och googles under hjälmen gör att jag av förklarliga skäl kör med hjälmen på det sätt som det är avsett. Är det riktigt kallt så kan det hända att jag värmekompletterar med en tunn buff, men aldrig på ett sådant sätt att det medför att hjälmen kan börja dansa runt och eller att skyddsfunktionen riskeras. Att plocka bort "öronlapparna" när det är varmt väder gillar jag inte heller eftersom jag tycker att hjälmen inte sitter på lika bra då samt att det blir ett jäkla vindbrus / vinddrag. Mina stora öron triv helt enkelt bäst bakom "öronlapparna". Hellre "gubbvarning" sju dagar i veckan än att riskera att inte komma upp i gubb-ålder.... /C [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Använder ni öronlapparna som kommer med hjälmen?
Tillbaka
Topp