Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Använder ni öronlapparna som kommer med hjälmen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MedlemJapaner" data-source="post: 1139830" data-attributes="member: 46389"><p>Känns som att denna tråden framför allt och forumet i allmänhet är överrepresenterat av farsmunkar och gubbar tjuriga lite mer än de vågar erkänna så jag tänker kallt räkna med att mitt inlägg räknas dubbelt.</p><p></p><p>Kör utan örolappar med tunn buff/mössa/balaclava och gogglestrap under av flera anledningar. Dels har jag inte den blekaste aning om vart öronlapparna till min hjälm befinner sig så att montera på dom är så nära en omöjlighet man kan komma. Men framför allt så är det ju väldigt mycket bekvämare. Gogglarna sitter åt mycket bättre, det blir varmare kring öronen när man inte får in en massa fartvind under öronlapparna och man kan även ta av och på hjälmen utan en massa krångel. Att det ser bättre ut är ju ett gött plus i kanten man får stå för som partisk "icke tjurgubbe" i sammanhanget. </p><p></p><p>Skall dock ärligt erkänna att jag började med detta tramset av rent estetiska själ nån gång runt 2006 då det var jib och coolt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MedlemJapaner, post: 1139830, member: 46389"] Känns som att denna tråden framför allt och forumet i allmänhet är överrepresenterat av farsmunkar och gubbar tjuriga lite mer än de vågar erkänna så jag tänker kallt räkna med att mitt inlägg räknas dubbelt. Kör utan örolappar med tunn buff/mössa/balaclava och gogglestrap under av flera anledningar. Dels har jag inte den blekaste aning om vart öronlapparna till min hjälm befinner sig så att montera på dom är så nära en omöjlighet man kan komma. Men framför allt så är det ju väldigt mycket bekvämare. Gogglarna sitter åt mycket bättre, det blir varmare kring öronen när man inte får in en massa fartvind under öronlapparna och man kan även ta av och på hjälmen utan en massa krångel. Att det ser bättre ut är ju ett gött plus i kanten man får stå för som partisk "icke tjurgubbe" i sammanhanget. Skall dock ärligt erkänna att jag började med detta tramset av rent estetiska själ nån gång runt 2006 då det var jib och coolt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Använder ni öronlapparna som kommer med hjälmen?
Tillbaka
Topp