Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Använder ni öronlapparna som kommer med hjälmen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1139848" data-attributes="member: 77701"><p>Fanns det inte en hjälm från Giro för ett gäng år sedan som var anpassad just för att ha gogglarna under?</p><p>(Syftar inte på Bad Lieutenant som väl snarare var o-anpassad till typ allt, lite nyare än så.)</p><p></p><p>Förövrigt så kör jag med öronlappar samt gogglarna utanpå, och med en tunn mössa under hjälmen eftersom jag är frusen och öronlapparna på min nuvarande störtkruka (Poc Receptor) är irriterande tunna. Bästa öronlapparna jag haft var på en Giro G10, och även Red Mutiny. Den sistnämnda hade dessutom en liten tygkant i pannan (borttagbar för varmare dagar) som stoppade kalluft från att ta sig in i kanten mellan hjälm och goggles. Mycket trevlig idé, och att jag vande mig vid det är ännu ett skäl till att jag har en tunn mössa under hjälmen nuförtiden.</p><p></p><p>Varma och svalare öronlappar tycker jag låter som en strålande idé.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1139848, member: 77701"] Fanns det inte en hjälm från Giro för ett gäng år sedan som var anpassad just för att ha gogglarna under? (Syftar inte på Bad Lieutenant som väl snarare var o-anpassad till typ allt, lite nyare än så.) Förövrigt så kör jag med öronlappar samt gogglarna utanpå, och med en tunn mössa under hjälmen eftersom jag är frusen och öronlapparna på min nuvarande störtkruka (Poc Receptor) är irriterande tunna. Bästa öronlapparna jag haft var på en Giro G10, och även Red Mutiny. Den sistnämnda hade dessutom en liten tygkant i pannan (borttagbar för varmare dagar) som stoppade kalluft från att ta sig in i kanten mellan hjälm och goggles. Mycket trevlig idé, och att jag vande mig vid det är ännu ett skäl till att jag har en tunn mössa under hjälmen nuförtiden. Varma och svalare öronlappar tycker jag låter som en strålande idé. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Använder ni öronlapparna som kommer med hjälmen?
Tillbaka
Topp