Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Aostadalen - Italien
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gubbfan" data-source="post: 28803" data-attributes="member: 13851"><p>Till Patrik o övriga. </p><p>Visst finns det off pist även i Cervinia. Offpist finns på alla orter bara olika åtkomlig. Men att jämförelse med Monte Rosa är nog att ta i.</p><p>Några repor från Cervinia slutar förresten i Campoluc /Ayas. En startar från Testa Griga och rakt ner över en ruskig glacier ner till Ayas. En annan startar halvvägs ner till Valtournence där man åker lift en bit för att komma över kanten mot Valtournence. Någon av dom här 2 tar guiderna för att komma tillbaka till Monte Rosa efter en helikopter tur från Lyskam ner till Zermatt.</p><p>Dom syns för övrigt i kartan över Monte Rosa.</p><p>En annan hyfsad repa går förbi dammen, ner till Cervinia.</p><p>Men enligt min mening är Cervinia ett ganska ointerresant område. Det beror kanske att jag föredrar små orter utan en massa folk. Men som vanligt, olika uppfattningar finns som tur är om det mesta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gubbfan, post: 28803, member: 13851"] Till Patrik o övriga. Visst finns det off pist även i Cervinia. Offpist finns på alla orter bara olika åtkomlig. Men att jämförelse med Monte Rosa är nog att ta i. Några repor från Cervinia slutar förresten i Campoluc /Ayas. En startar från Testa Griga och rakt ner över en ruskig glacier ner till Ayas. En annan startar halvvägs ner till Valtournence där man åker lift en bit för att komma över kanten mot Valtournence. Någon av dom här 2 tar guiderna för att komma tillbaka till Monte Rosa efter en helikopter tur från Lyskam ner till Zermatt. Dom syns för övrigt i kartan över Monte Rosa. En annan hyfsad repa går förbi dammen, ner till Cervinia. Men enligt min mening är Cervinia ett ganska ointerresant område. Det beror kanske att jag föredrar små orter utan en massa folk. Men som vanligt, olika uppfattningar finns som tur är om det mesta. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Aostadalen - Italien
Tillbaka
Topp