Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Appropå ABS, AirBag och övriga "ballong"-ryggsäckar...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skare" data-source="post: 969516" data-attributes="member: 33054"><p>Det är grymt lätt att vara lavinexpert så här vid skrivbordet, med en olycksrapport färdiglevererad på datorn. </p><p></p><p>Det finns en del bra slutsatser ovan, främst att det blev en olycka för att det skedde felbedömningar. </p><p></p><p>I min iver efter bra skidåkning har jag själv gjort ett par felbedömningar, som i efterhand varit helt självklara.</p><p></p><p>Säkerligen var det så att airbagen inte funkade för att han låg redan i en terrängfälla när det fylldes på ovanifrån, eller har jag fattat fel?</p><p></p><p>Vid andra felbedömningar har den ju funkat bra, som när lilla Milla fick behålla sin pappa Xaivier i livet: [MEDIA=youtube]_C_P2Nd0xwY[/MEDIA]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skare, post: 969516, member: 33054"] Det är grymt lätt att vara lavinexpert så här vid skrivbordet, med en olycksrapport färdiglevererad på datorn. Det finns en del bra slutsatser ovan, främst att det blev en olycka för att det skedde felbedömningar. I min iver efter bra skidåkning har jag själv gjort ett par felbedömningar, som i efterhand varit helt självklara. Säkerligen var det så att airbagen inte funkade för att han låg redan i en terrängfälla när det fylldes på ovanifrån, eller har jag fattat fel? Vid andra felbedömningar har den ju funkat bra, som när lilla Milla fick behålla sin pappa Xaivier i livet: [MEDIA=youtube]_C_P2Nd0xwY[/MEDIA] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Appropå ABS, AirBag och övriga "ballong"-ryggsäckar...
Tillbaka
Topp